• Anonym (Förvirrad)

Är jag gay?

Jag är 23 år gammal, nygift (med en man) vi har varit ett par i 7 år. Kan det vara så att jag är lesbisk?
    Jag har aldrig haft sex med en tjej, jag har aldrig varit kär i en tjej (lite betuttad i Kim från Top Model och Danny från Tila Tequila men...)
    Men jag tänker och drömmer mer om tjejer (sexuellt) än killar. Och när jag tänker på det så känns det mer spännande och erotiskt än att ha sex med en man. Egentligen har jag inte direkt NJUTIT av sex med en man utan bara kännt bekräftelsen (inte för att det är hemskt att ha sex med min man men.. det verkar vara så himla stormande för andra att det känns som att det är något fel på mej, att jag inte upplevt sex som det ska upplevas) Kan det vara så att jag är lesbisk? Hur vet man det? Ska jag prova? Vart kommer jag i kontakt med gay kvinnor? Vad säger jag till min man? Ska jag va otrogen mot honom? Ska jag lämna honom? Hur ska jag ta reda på vem jag är?

Hjälp! / förvirrad.

• Svar på tråden Är jag gay?
  • Mr Espresso
    Anonym (Förvirrad) skrev 2011-08-16 18:52:40 följande:
    Skulle du vilja mejla mej på "wontletyoudown@hotmail.com" ? Skulle vara värt massor att bolla tankar och funderingar med någon som har ett hum om hur det kan kännas...
    Ett tips....Ska du vara anonym, så skaffa dig även en anonym mailadress.
  • Anonym

Hoppas du får klarhet i tankarna, lycka till!

• WaltersMamma

Jag menar bara att jag tror de är ganska vanligt att man kan bli kär/attraherad av båda könen??? En del tar det till sig och en del bortser från det.. Man är olika uppfostrade med olika normer.. För vissa är det helt normalt för vissa är det inte det.. Åh känner man starkt för personen man är med så behöver man ju inte fundera så mycket över det.. För mig är homosexualitet helt normalt för vissa är det ju inte det.. Menade inget illa?? Men lyckades på påhoppad ändå..

Såå om du Ts känner att du älskar och vill vara med din man så finns ju inga problem:)) det kommer komma många människor i livet , människor som man kommer känna sig attraherade av också man är ju bara människa:) sen om det är en man eller kvinna spelar ju ingen roll.

• Anonym (känner igen mig)

Jag känner igen mig jätte mycket i vad du skriver. Jag är med nyfiken och tänder på kvinnor. Men jag tänder även mycket på min sambo. Jag älskar sex, skulle vilja pröva med en tjej men vet inte om jag skulle våga när det väl kom till kritan. Vet inte om jag vill prova eller nöja mig med att ha det som en upphetsande fantasi...förstår du?  

• Philipsson
    WaltersMamma skrev 2011-08-18 00:17:16 följande:
    Jag menar bara att jag tror de är ganska vanligt att man kan bli kär/attraherad av båda könen??? En del tar det till sig och en del bortser från det.. Man är olika uppfostrade med olika normer.. För vissa är det helt normalt för vissa är det inte det.. Åh känner man starkt för personen man är med så behöver man ju inte fundera så mycket över det.. För mig är homosexualitet helt normalt för vissa är det ju inte det.. Menade inget illa?? Men lyckades på påhoppad ändå..

Såå om du Ts känner att du älskar och vill vara med din man så finns ju inga problem:)) det kommer komma många människor i livet , människor som man kommer känna sig attraherade av också man är ju bara människa:) sen om det är en man eller kvinna spelar ju ingen roll.
    Självklart ska man bli ifrågasätt även om man kör med floskler som folk hasplar ur sig till höger och vänster utan att tänka på vad de betyder. DU hoppar ju på mig om du hävdar att jag blir "kär i ett kön" bara för att min kärlek blott riktar sig till kvinnor. Det håller inte att reproducera klyschor för att på det sättet slippa undan kritik. En usel taktik.
  • Anonym
    Philipsson skrev 2011-08-18 15:20:50 följande:
    Självklart ska man bli ifrågasätt även om man kör med floskler som folk hasplar ur sig till höger och vänster utan att tänka på vad de betyder. DU hoppar ju på mig om du hävdar att jag blir "kär i ett kön" bara för att min kärlek blott riktar sig till kvinnor. Det håller inte att reproducera klyschor för att på det sättet slippa undan kritik. En usel taktik.
    Men ursäkta! Läs igenom inläggen ordentligt så ser du att Walters mamma skrev att HON tror att hon fungerar så, hon säger väl inget om hur alla andra fungerar? Dessutom, om hon hade gjort det, så skriver hon "tror" och det är inget påhopp på dig personligen. Förstår inte alls hur du kunde få det till det.

Dessutom igen, om du citerar texten på det inlägg du vill svara på så är det lättare att förstå vad du vill ha sagt. Ditt inlägg #19 här ovan var ju inte kristallklart direkt. "Det där är du en fånighet." kan iallafall inte jag förstå hur jag än vänder och vrider på det.

Jag tror i alla fall att många människor, eller alla, som vågar känna efter, har förmåga att bli kära i en person och inte ett kön.
    Så det så  
  • Philipsson
    Anonym skrev 2011-08-18 16:02:49 följande:
    Men ursäkta! Läs igenom inläggen ordentligt så ser du att Walters mamma skrev att HON tror att hon fungerar så, hon säger väl inget om hur alla andra fungerar? Dessutom, om hon hade gjort det, så skriver hon "tror" och det är inget påhopp på dig personligen. Förstår inte alls hur du kunde få det till det.

Dessutom igen, om du citerar texten på det inlägg du vill svara på så är det lättare att förstå vad du vill ha sagt. Ditt inlägg #19 här ovan var ju inte kristallklart direkt. "Det där är du en fånighet." kan iallafall inte jag förstå hur jag än vänder och vrider på det.

Jag tror i alla fall att många människor, eller alla, som vågar känna efter, har förmåga att bli kära i en person och inte ett kön.
    Så det så  
    Ett vanligt drag hos folk, att de applicerar sin egen personlighet, brister och dyder på andra. Typ, eftersom JAG tänder på personer av mitt eget kön så måste alla andra också göra det, för annars skulle ju jag vara onormal!

Varför inte bara acceptera sin egen läggning och strunta i lägga sig i andras genom kommentarer som går ut på att de som inte är bisexuella skulle vara "onormala" vilket ju du gör (antagligen för att du själv är just bs).
  • WaltersMamma

Alltså jag ger upp jag vet inte vad du hakar upp dig på..

• WaltersMamma

Jag hoppar på...,??? Haha

• Anonym
    Philipsson skrev 2011-08-18 16:08:07 följande:
    Ett vanligt drag hos folk, att de applicerar sin egen personlighet, brister och dyder på andra. Typ, eftersom JAG tänder på personer av mitt eget kön så måste alla andra också göra det, för annars skulle ju jag vara onormal!

Varför inte bara acceptera sin egen läggning och strunta i lägga sig i andras genom kommentarer som går ut på att de som inte är bisexuella skulle vara "onormala" vilket ju du gör (antagligen för att du själv är just bs).
    Eh....va? Igen. Ärligt talat, jag förstår inte vad du skriver.
  • Philipsson
    Anonym skrev 2011-08-19 00:23:27 följande:
    Eh....va? Igen. Ärligt talat, jag förstår inte vad du skriver.
    Nej, jag vet, det är pärlor åt svin det jag skriver.
  • Anonym

Hej TS!

Mitt råd är att faktiskt prata med din man om detta. Älskar han dig så kommer han att förså din situation och inte döma dig för det. min sambo var i liknande situation som du beskriver så jag lät faktiskt henne träffa en tjej och ha sex med henne för att se om det var hennes grej (Nej jag gjorde inte detta för egen njutning för jag var inte med till alla er som undrar). Efter hon provat detta så insåg hon att det endast var en sexuell grej och tanken på att tjejsex var lite förbjudet, nytt och spännande. Hon tänder fortfarande lika mycket på tjejer men skulle inte vilja leva ihop med en tjej. Hon är bisexuell helt enkelt men nu är situationen löst för nu vet hon vad hon känner och hur hon vill ha det. Skönt för mig för det hade inte varit kul att bli lämnad av den jag älskar.

• Anonym
    Mr Espresso skrev 2011-08-17 16:47:55 följande:
    Ett tips....Ska du vara anonym, så skaffa dig även en anonym mailadress.
    håller med det är ju bara klistra in adressen på fb får man ju upp dig direkt, va bara ett tips !
  • Anonym (vv)
    Anonym skrev 2011-09-07 15:17:54 följande:
    håller med det är ju bara klistra in adressen på fb får man ju upp dig direkt, va bara ett tips !
    ja eller så är det nån som vill utge sig för att vara ts/ts använder en annan adress.....det stämmer ju inte alls nämligen om man läser om den person som hör till adressen. Eller ts gjorde en blunder och använde en adress hon använder till annat - förlåtligt eller hur
Svar på tråden Är jag gay?