• jamenvisst

Natt arbetare och ny plussad, BF April 2012

Hej
    Tänkte kolla lite om det finns fler än jag som är ny gravid och som jobbar natt? Hur upplever ni det? Jag har gjort en natt efter semestern och den var hemsk Obestämd så sjukt trött, värk i magen och lite illamånde.

Jag jobbar som SSK 

• Svar på tråden Natt arbetare och ny plussad, BF April 2012
  • 79a

Jag jobbar inte natt men kväll och det är pest. Går upp 7 med barnen som ska till skolan. måste sedan vänta hemma till jag börjar runt kl 13. När jag kommer till jobbet är jag så trött så jag vill sova. När jag kommer hem på kvällen så har jag ont i huvet, mår illa och är helt förstörd.

Jag tror att det viktigaste är att du vilar ordentligt på dagen så att din kropp orkar med nätterna.

Lycka till

• Draken x

Jamenvisst: Grattis till graviditeten!!
    Jag jobbar natt inom vården o jag har mått skit, svårt att hålla mig vaken, hungrig, illamående, ont mm.
    Jag fick berätta redan i v11 för mina kollegor att jag va gravid pga att jag somnade o inte fixade de tyngsta arbetet. på mitt arbete har vi många boende o  som är mkt sjuka. Många aggresiva o många tunga. Så i morgon ska jag till läkare för en ev sjukskrivning. Vill ju jobba längre men har svårt att sköta mitt jobb. Nu är jag i v 25+2 (26)
    Håller tummarna för att det mesta snart ska gå över...va rädd om dig!!!

• jamenvisst

79a- Usch det låter ju inte alls kul!! Hur långt gången är du? Ta hand om dig!

Draken x- Tackar Glad Än har jag inga problem att vara vaken, men jag är fruktansvärt trött! Illamående, fast jag har klarat mig ifrån kräkningar! Hoppas att ditt besök hos läkaren blir bra!!

• Mirella85

jag har jobbat natt hela min gravditet och haft i början problem med att hålla mig vaken och nu i slutet i med min sömn har blivit helt rubbad.

men det är viktigt att du sover mycket om din kropp kräver det .. speciellt i början fram till v14 är det så mycket som händer att man är extramt trött fast man jobbar natten el dagen.. hade nog inte spela någon större roll vilket man jobbar med då.. 

jag sov nog bort mina första månader för jag var så trött.. var lika trött fast jag var ledig..
    så håll ut men om det så hemskt att du inte kan hålla dig vaken får du nog ta o prata med din chef om att blit omplacerad till dagen istället.. för det är deras skylldighet och göra det dom kan för underlätta jobbet för dig     

BF den 27 okt <3
  • DreamMaddo

Jag jobbar inte natt men jag kunde lätt sova i 16 timmar i början av graviditeten. Min sambo känner inte igen mig, jag sover mer än någonsin. Vanligtvis är jag uppe med tuppen och då vill jag äta frukost och gå ut med hunden sen åka iväg och göra roliga aktiviteter. Nu är jag mest bara trött. Sover inte lika mkt som i början men sover fortfarande betydligt mycket mer än tidigare.

Svar på tråden Natt arbetare och ny plussad, BF April 2012