• tulip79

Få sparkar

Jag är i vecka 33 nu. Bebisen har varit ganska lugn i magen. Den rör sig mer nu (de sista veckorna), men det är ytterst få sparkar utan det känns mer som den vänder på sig eller buffar.

Fler som känner samma sak? Börjar bli lite orolig över att det är så få sparkar. Speciellt när gravida runt omkring en pratar om hur ont det gör när den där inne sparkar. Har inte känt någon smärtsam spark någon gång.

• Svar på tråden Få sparkar
  • WaltersMamma

Ja alltså min har också varit relativt lugn där inne. Är i vecka 33 nu och nu känns det mer som det rullar därinne:) där emot kan jag få lite ont i revbenen ibland, när jag sitter ner eller som idag när jag cyklade. Bebis är fixerad så jag antar att det är fötterna som trycket uppåt:)

• Österbotten

Det kan kanske bero på att det börjar bli trångt. Då kanske bebben inte kan sparka runt lika mycket utan det blir mera att den sträcker på sig och byter ställning.

• Lo81

Runt den veckan börjar det ju bli riktigt trångt o det känns annorlunda. Jag hade en vild bebis men jag kände aldrig att det gjorde ont. Rörelser kan ju kännas på olika sätt men huvudsaken är väl att man känner nåt? Hickar den?

• tulip79
    Lo81 skrev 2011-08-17 19:21:48 följande:
    Runt den veckan börjar det ju bli riktigt trångt o det känns annorlunda. Jag hade en vild bebis men jag kände aldrig att det gjorde ont. Rörelser kan ju kännas på olika sätt men huvudsaken är väl att man känner nåt? Hickar den?

Jodå, den hickar, oftast 3 gånger om dan!
Svar på tråden Få sparkar