• hallencreutz89

Vad kostar egentligen en tonåring nuförtiden?

Bara kom att fundera på det efter at någon påpekat i en annan tråd att tonåringar är dyra, hur dyra är de egentligwn? Vad förväntas man betala för sina tonårsbarn? Jag menar jag är inte så gammal och jag fick mitt studiebidrag och sen blev ju mat och sånt betalt och kanske en vinterjacka varje år.

Min plan ser ut såhär:
    Barnen får sina studie/barnbidrag som då ska räcka till kläder, nöjen och kontantkort till mobilen.
    Jag betalar mat, bashygien som schampo (alltså inte smink och sånt som inte är nödvändigt), eventuella busskort och eventuell fritidsaktivitet om ungarna ska ha nån sån.

Kommer jag bli sedd som snåla mamman?

Vad kostar era tonåringar er?

• Svar på tråden Vad kostar egentligen en tonåring nuförtiden?
  • hallencreutz89
    Maybe skrev 2011-08-17 12:32:19 följande:
    Hur mycket ligger studiebidraget på nuförtiden?

det är väl samma som barnbidraget? 1050?
  • toa

vad hon ´kostar? ja...  ganska mycket men det beror på vad hon vill ha och när
    alltså varje termin köper hon kläder och skor och det kostar ungefär 2000 kr   hon går på karate vaje termin kostar det ca 2000 kr
    jag köper ettårskort och det kostar 2500 kr och vi bor i andersberg och där  blir hennes cykel stullen varje 3-5 månader och då får jag köpa ett nytt hela tiden plus onödiga saker som t.ex foundation, leksaker godis 

det kostar 1000 vaje termin  och man räknar ihop det så kostar min dotter ganska mycket   

plus att hon vill ha en jätte dyra saker på hennes födelsedag   

• Majsan70

Vad de kostar beror ju  på olika faktorer. Mat är inte billigt boendet är inte gratis o då menar jag inte ytan utan allt som tillkommer. Har  de sen kanske mediciner, glasögon och fritidsintressen drar det genast iväg.

Min son kommer att få betala 2800 i månaden nu när han jobbar heltid. Dottern som är yngre kostar i runda slängar 3300 per månad. När hon red kostade det ännu mer.

Svar på tråden Vad kostar egentligen en tonåring nuförtiden?