• Anna Paulita

Kan man ha en puderbeige kjol på ett bröllop?

Den är rätt ljus men den är ju inte vit. Till detta skulle jag ha en topp som går åt det guldiga hållet, det gör även skorna och min handväska.

• Svar på tråden Kan man ha en puderbeige kjol på ett bröllop?
  • semlorna

Jag tycker det beror på hur toppen ser ut.. Till en så ljus kjol tycker jag du ska ha något färgglatt eller mönstrat för att inte blir för likt vitt. Om toppen är väldigt tydligt guldig och inte kan misstas för creme/puder så är det okej men eftersom brudklänningar numera ofta är just ivory, puder och liknande offwhitevarianter så tycker jag man ska vara försiktig. 

På vårt bröllop var det flera som kom i champagnefärgade kläder och ärligt talat gjorde det mig riktigt ledsen (och rätt sur först innan jag hejdade mig och njöt av dagen istället)  

• Anna Paulita
    MrsHW skrev 2011-08-17 19:42:54 följande:
    Låter bra! Bara de inte e helt vitt (Om bruden nu ska ha de) :)

Nej då, jag har inget vitt på mig. Ville egentligen ha samma kjol fast i svart men den kommer inte förrän i oktober och bröllopet är i  september. Men kjolen är väldigt snygg och passar mig väldigt bra så jag vill gärna ha den som sagt. .P
  • Anna Paulita
    semlorna skrev 2011-08-17 19:46:40 följande:
    Jag tycker det beror på hur toppen ser ut.. Till en så ljus kjol tycker jag du ska ha något färgglatt eller mönstrat för att inte blir för likt vitt. Om toppen är väldigt tydligt guldig och inte kan misstas för creme/puder så är det okej men eftersom brudklänningar numera ofta är just ivory, puder och liknande offwhitevarianter så tycker jag man ska vara försiktig. 

På vårt bröllop var det flera som kom i champagnefärgade kläder och ärligt talat gjorde det mig riktigt ledsen (och rätt sur först innan jag hejdade mig och njöt av dagen istället)  

Den är tydligt guldig, det går inte att missta den för något annat än just guld. Helst hade jag velat ha en svart topp, men de skor jag har passar så väldigt bra med den guldiga toppen....och att hitta ett par andra snygga skor med klack som jag kan gå i, i svart känns som en omöjlighet....

Helt klädd i champange skulle jag aldrig gå, förstår att du blev lite besviken.  
  • semlorna
    Anna Paulita skrev 2011-08-17 19:51:14 följande:

Den är tydligt guldig, det går inte att missta den för något annat än just guld. Helst hade jag velat ha en svart topp, men de skor jag har passar så väldigt bra med den guldiga toppen....och att hitta ett par andra snygga skor med klack som jag kan gå i, i svart känns som en omöjlighet....

Helt klädd i champange skulle jag aldrig gå, förstår att du blev lite besviken.  
    Då ser jag inte problem med det. Ljusa kläder passar bra på ett bröllop och eftersom det blir ett höstbröllop så låter guld perfekt :)

Väldigt snygg kjol förövrigt, vart har du hittat den?
  • Anna Paulita
    semlorna skrev 2011-08-17 19:55:25 följande:
    Då ser jag inte problem med det. Ljusa kläder passar bra på ett bröllop och eftersom det blir ett höstbröllop så låter guld perfekt :)

Väldigt snygg kjol förövrigt, vart har du hittat den?

HM 249 kr
Svar på tråden Kan man ha en puderbeige kjol på ett bröllop?