Min sambo är så frånvarande och jag är gravid!
Hej!
Jag är gravid i vecka 41+1 och väntar varje dag.
Min sambo har börjat nytt jobb (fast på samma ställe) och tänker på det HELA tiden. Jag är ju hemma hela dagarna och väntar på att han ska komma hem. När han kommer hem så är det första han säger något om jobbet. Sedan blir det tyst, tyst, tyst. Han säger ingenting. Han BARA tänker på olika saker på jobbet. Han kan jobbet och har jobbat med det tidigare, så det är inte det att han har mycket NYTT att tänka på. Han funderar på olika scenarion som skulle kunna hända på jobbet, att han inte räcker till, tänk om det och det händer, ska jag säga så på mötet, varför frågar inte chefen mig hur det går, har de ngt i görningen, ligger det någon taktik bakom att de ville ha mig till jobbet, tänk om de plockar bort mig sen som de gjorde med dem och den, tänk om jag måste byta arbetstider, tänk om, tänk om....Bara inte det och det händer! han är i en helt annan värld och jag säger att han ska PRATA med ig iställer för att bara var tyst! Men det hjälper inte så mycket....
Eferso vårt baran kommer när som helst förstår jag inte hur hans fokus kan ligga så mycket på jobbet!?
Det enda jag vill är att vi ska må bra och vara glada tillsammans!!!
Jag försöker stötta och lyssna på honom så mycket det bara går, men jag tror hans självkänsla är låg, därför han tänker,och tvivlar så mycket.
Hur ska jag göra? Ska jag låta honom vara tyst och tänka ifred? Ska jag försöka avbryta hans tankar med att prata om annat? Ska jag be honom prata med mig vad han känner? Jag gör det, men jag blr bara irriterad till slut för att det aldrig är något som är bra med jobbet. Det flyter liksom aldrg på! Alltid något han är SÅ orolig för!
Hur ska jag på bästa sätt få honom och mig att må så bra och vara så glada & lyckliga det går? Ska jag säga ifrån på skarpen att han måste ändra tankesätt och inte vara så orolig för allt eller ska jag låta honom tänka klart ifred?
Nu vill ju jag att all FOKUS ska ligga på att vi ska föda barn närsomhelst....Ledsen!!!!
Hjälp mig!