• Blivande SuperMorsa

Ni ensamstående som studerar! Hur stor lägenhet har ni?

Och vad är hyran? Och hur har ni möblerat?(om ni har en etta eller 2a)

• Svar på tråden Ni ensamstående som studerar! Hur stor lägenhet har ni?
  • breeze2012

Bor med min son i en trea på 74kvm. Hyra 6729:-. Jobbar extra varje månad så det funkar bra ekonomiskt.

• mammaslillasockersmula

Jag och min dotter bor i en 2:a 67 kvm då har jag gjort så att dottern har fått tagit
    sovrummet och jag har satt in en 120 säng i förrådet och det fungerar jätte bra =)

• mamararing

oj vad stort alla bor.. kanske borde man flytta

• voxim
    voxim skrev 2011-10-17 17:50:51 följande:
    Bor i en 3a, ca 77kvm 3550:- Bor med min dotter.
    Går sista året på gymnasiet.
  • Olga 648

Jag har en tjej och bor i en två + jag studerar med

• EnsamMammaTillTvå

Tvåa på 62kvm. 5450 kr i hyra. Delar sovrum :)

• Eisa

Tvåa på 68 kvm. 4500 i hyra. Det var ganska svårt som studerande att få ihop det, särskilt i december och maj-juni.

• Blivande SuperMorsa

Själv bor jag och dottern i en 1a med sovalkov. Sovalkoven (hmm...stavas det verkligen så?) ligger mellan vardagsrummet och köket så det blir som en liten 2a. Hyran är på 4027kr. Skulle kanske valt större?? Ni verkar ha gott om utrymme och få det ekonomiska att gå ihop! Bra ju! =)

• sys

Jag har en tvåa på 65kvm, hyra 4858kr. Har min säng i vardagsrummet och dottern har sovrummet med alla sina leksaker och pinaler. Kände att det blev enklast så, så blir det inte en massa leksaker i resten av lägenheten (oftast.. men för det mesta någon liten grej som ligger i köket. i vardagsrummet. i hallen. i min säng.)

we begin our lives when we die
  • Linnemo

2a 70kvm med min son. Studerar gymnasiet, jobbar inte extra.
    Hyran ligger på ca 4000/mån

• Bedhead
    voxim skrev 2011-10-17 17:50:51 följande:
    Bor i en 3a, ca 77kvm 3550:- Bor med min dotter.
    Var i landet kostar en trea 3550 Och om man bor i en etta, får man pengar då eller?
    It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • MissGrimm

Bor i en 4:a på 79 kvm
    Har en sjukt bra hyresvärd som har studentrabatt, så jag betala bara 4000/månad =D

• majsen

Jag bor i en 1:a på 29 kvm och betalar 4300.-
    Studentlägenhet i storstad och för att kunna få en hyresrätt krävs det oftast tre gånger årshyran i inkomst, och den är inte speciellt stor just nu då jag lever på föräldrapengen.

• Äm

Jag och min son bor i en 3:a på 78 kvm. Den kostar 3671 :)

• mamararing
    majsen skrev 2011-11-07 00:18:31 följande:
    Jag bor i en 1:a på 29 kvm och betalar 4300.-
    Studentlägenhet i storstad och för att kunna få en hyresrätt krävs det oftast tre gånger årshyran i inkomst, och den är inte speciellt stor just nu då jag lever på föräldrapengen.
    låter som mig:/ det är väldigt dyrt med boende i lund där jag bor, och hur långa bostadsköer som helst!
Svar på tråden Ni ensamstående som studerar! Hur stor lägenhet har ni?