• Nattuggla

Räkna ut föräldrapenning

Hej!

Börjar med att säga att jag är helt ny här på familjeliv och det här med forum kan jag inte så mycket om, så med risk för att kanske fråga något som redan är frågat eller göra något annat konstigt så skriver jag här min fundering :)

Jo det är så att jag jobbade extra, eller vid behov mellan september -10 till mars -11. Jobbade rätt mycket emellanåt och tjänade kanske mellan 4,5 tusen upp till 13 tusen beroende på månad. Efter detta blev det inget mer på denna arbetsplats utan jag har endast jobbat några få strödagar på andra ställen sedan dess.

Under denna tid har jag hela tiden varit inskriven på af och även fått aktivitetstöd därifrån också. Jag söker nu jobb fortfarande men jag är i v 20 nu så chansen minskar ju hela tiden såklart. Nu undrar jag mest om någon vet hur fk räknar ut föräldrapenningen. Jag tror ja vet svaret redan men har mitt extra jobb som var så långt bak i tiden någon inverkan alls? Jag räknar ju med att få de minsta ersättningen såklart men jag bara funderar för på vissa låter det som att fk räknat längre bak i tiden men det kanske är under andra förhålladen.

Vore kul om det finns några som har erfarenhet av detta som vet lite mer :) såklart kan jag ju prata med fk också men bara för att kolla läget lite !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-22 23:11
    Hmm, okej ingen :) tack iaf

• Svar på tråden Räkna ut föräldrapenning
  • Nattuggla

Ja du, du får nog ta reda på det någon annan stanns, men lycka till :)

• CeeJay

Om du har varit anmäld på AF enligt deras regler så tycker jag det ser ut som att du skulle kunna få en SGI baserat på ditt extrajobb, september 2010 - mars 2011 beroende på exakta datum när du började och slutade. Anställningen ska ha pågått i mer än 6 månader.

Om du sedan skyddat denna SGI kan det vara så att du kommer ha rätt till FP enligt den SGIn, men det är jättesvårt att svara på efter de uppgifter du ger i TS.

Vänd dig till FK för att reda ut exakt hur din SGI och FP blir

Svar på tråden Räkna ut föräldrapenning