• Anonym (förvirrad mamma)

4årig tjej med flytningar?

Hej!

Sedan ungefär 1 år tillbaka så har min nu fyraåring haft flytningar från underlivet. Har varit både hos BVC-sköterska och distriktssköterska med detta, dem har inte kommit fram till något mer än att det INTE är svamp i underlivet. Hon har inga som helst besvär av detta förutom att hon blir sur när trosorna är smutsiga.

Har du/ni några förslag om var man kan vända sig för gå till botten med detta, ev vad det kan vara för fel?

Kan tillägga att hon byter trosor ofta (2-3 gånger dagligen. har funderat på att börja med trosskydd då trosorna går åt för snabbt), och badar ca 1-2 ggr i veckan. tvättar aldrig med tvål eller andra medel. kan använda babyvåtservetter nån enstaka gång då hon varit på toaletten...(Jag använder samma själv, jag är oerhört känslig men dem påverkar inte. Så borde inte göra det på henne heller)

Har "hört" att små flickor kan ha flytningar utan nån egentlig anledning, men att det är ganska ovanligt. Kan det vara ärftligt? Jag började själv få flytningar relativt tidigt och kan inte gå utan trosskydd.

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden 4årig tjej med flytningar?
  • BVC Sköterskan

Hej!

Jag tycker att du kontaktar barnläkarmottagningen för råd och information kring detta. Notera gärna om flytningarna är färglösa och luktfria, vilket tyder på "normala" flytningar, till skillnad från illaluktande och färgade.

Mvh Christine

Svar på tråden 4årig tjej med flytningar?