Böcker på engelska
Jag söker bra barn & babyböcker på engelska! Länka helst till butik:) (Våra barn är uppväxta i USA)
Jag söker bra barn & babyböcker på engelska! Länka helst till butik:) (Våra barn är uppväxta i USA)
Www.Adamsprintingpress.ie. Jag har läst böcker om och om och om igen för dom barnen jag jobbade med på Irland. Och jag har aldrig tröttnat på dom! När jag kom så hade dom den första boken. Sen köpte jag den andra. Och efter att jag kom hem till Sverige har jag köpt alla till mig själv. Jag har inga barn, och särskilt inga engelskspråkiga men bättre barnböcker finns inte. Jag älskar böckerna om Adam.
Tack för tipset! Dem verkar kul :) Vilken ålder är dem för på ett ungefär?
Den stora flickan var 4.5 när jag åkte hem (nästan tre när jag kom dit). Hon älskade böckerna. Och jag kan tänka mig att dom funkar något år till. Lilla tjejen var 1.5 år när jag åkte och då hade hon suttit och lyssnat på böckerna hon med x antal gånger men hon var väl väl liten. Och tidig med att gilla att sitta still och lyssna mellanpojken var drygt tre när jag åkte och han började gilla dom först på slutet. Annars är jag en fan av nursery rhymes. Dom är bra till dom allra yngsta och gillas av dom något äldre också. Finns säkert hur många böcker som helst. Själv äger jag "the puffin baby and toddler tresasury som innehåller dels en massa såna ramsor men även en del kortare sagor för dom yngre.
Fast det är iofs engeslk engelska. Men det borde väl finnas motsvarade i USA.?. *funderar* rim och ramsor är ju annars kul. Men kan ju vara aningen svårt om det är på fel engelska kanske...
Har du läst Dr Seuss? Fox in socks, Green eggs and ham, mfl... Har du en dotter som heter Chayenne? Min ena heter Cayenne.
På Amazon hittar du det mesta!