• Trivelina73

    när 'försent' med barn?

    Jag är 37 och tycker jag är ung men för gammal för barn. bara tanken på nattvaknätter, blöjor, kräk, mera blöjor, läkande bröst, och massa annat mysig känns som rubbat att ge sig in på. IGEN.. Men är det bara jag som tänker så?


    Nytt nick igen till någons förtret
  • Svar på tråden när 'försent' med barn?
  • hotten

    jag 38 å mannen 50, vi har en 13 åring och skulle gärna ha fler men anser att vi är för gamla.

  • sunshine35

    jag är 40 har en dotter på 4 med min 11 år yngre man,mina söner är 17 och 20 år. min son som är 20 ska bli pappa till sommaren och jag då farmor,tanken har ju börja slå mig nu att men herregud nu kan vi inte skaffa ett små syskon till ida,min sambo vill verkligen ha en till och jag vill gärna ha en liten till trots en roll som farmorFlörtmen här kommer jag säkert få många att rygga tillbaka,men vi kör på och hoppas på en liten tillGravid

  • Flickan och kråkan

    Det är väl rätt personligt....hur man känner. Jag är 37 nu och väntar nummer tre. Jag kommer inte att ha så långt till 38 när minstingen föds. Jag känner mig inte för gammal, men jag känner att det är sista svängen nu.....tror jag i alla fall . Jag fick första barnen när jag var 33 respektive 34 år. Sambon är året äldre. 

  • Aaglars

    Vi fick första barnet när jag var 38 och maken 40. Nu har vi fått två till. Absolut inte för sent Skrattande

  • Geelda

    Man får väl också tänka på att medellivslängden ökar och att vi faktiskt är "yngre" idag, det sägs ju T ex att 40 är det nya 30...Är man pigg, frisk och orkar med en liten är det väl bara att köra på. Jag tror också att barnen håller en
    ung. Dessutom tänker man inte på ålder, inte gjorde jag det trots att både kompisar o pojkvän haft gamla föräldrar.

  • Glad i hågen

    Jag har 2 barn, fyller snart 40, och känner att jag inte vill börja om med småbarn igen. Jag upplevde att jag var tröttare med andra barnet än med första, men det vet man ju inte om det beror på ålder eller att man redan haft en omgång med vaknätter.

    Men jag har en kompis som är 50 som väntar barn nu, hon är väldigt ungdomlig i både kropp och sinne och jag är övertygad om att hon blir en bra mamma. Så åldern är nog individuell. Längtar man efter barn och fysiskt kan bli gravid, ja då vill väl naturen att man ska kunna bli det.  

  • AnnaGreta 378
    Felicia111 skrev 2013-03-15 07:01:04 följande:
    tycker efter 38 är man way to old..

    Mina föräldrar är 35 och har två barnbarn redan...

    Jag tycker att dina föräldrar är way to young för att ha barnbarn redan. Flört
  • Mrs Moneybags

    Man avgör väl själv när det är för sent...

    Så länge man är fertil och kan få barn har man ju ett eget val.

    Jag är 42 och tänkte satsa på en till. Fick min första vid 40.

    Vi får se hur det går  

  • Mrs Moneybags
    Felicia111 skrev 2013-03-15 07:01:04 följande:
    tycker efter 38 är man way to old..

    Mina föräldrar är 35 och har två barnbarn redan...
    Det är nog mer extremt att vara mor/farförälder vid 35 än att vara mamma eller pappa vid den åldern.

    Min mamma blev mormor när hon var 37, det var ju också rätt extremt, men min syrra fick barn som tonåring, precis som vår mor. Så vi har alla varianter i vår familj. 
  • Lizzy 488

    Jag fick lucky nr 6 när jag var 40 det gick bra men visst är jag tröttare den här gången. Solig Men jag njöt samtidigt mera av att allt var en sista gång. 

  • 3 Indigobarn

    En lärare på skolan där jag studerar fick barn nu i maj. Jag var säker på att hon var runt 38-39 år och att barnet hon väntade kanske var hennes andra eller tredje. Men det visade sig att hon var 48 år och att det var hennes första barn!! Jag med flera vart helt paffa... Men jag är glad för hennes skull hon träffade tydligen sin man sent i livet o hon hade haft flera missfall innan denna bebis kom.

Svar på tråden när 'försent' med barn?