Ja, jag vet. Jag har i dagarna pendlat mellan att vara positiv och halvt vilja ge upp. Tänkt stundtals att om det inte tar sig nu (eller i "värsta" fall på nästa kur) så är det kanske inte meningen, samtidigt som jag är och har varit övertygad om att det nu har tagit sig.
Jag står ju knappt ut med ett blodprov och grinade ögonen ur mig i går när sköterskan som skulle ta progesteronprov på mig tvingades byta arm för att det inte kom ut något blod ur högerarmen (när man blir/är rädd drar kärlen ihop sig - har hänt flera ggr på mig under den här utredningen men då ändå släppt och blodet har kommit). När jag laddade om i går så blev jag en lugn, géleklump och sköterskan tog ett prov ur vänster armveck i stället. Låg ett tag och till slut sa jag att "jag löser inte mer", då, i sista stund började blodet komma och provet lyckades - det hjälpte alltså inte ens att jag tvingade ned mig i totalt avslappnat läge, kroppen var ändå så uppe i varv eller nåt. Men bara en sån sak är en pärs för mig. Jag grinade promenadvägen hem, jag grinade där och då mellan bytet av armveck och ja...
Så jag tänker alltså stundtals, att om det inte tar sig med Pergotime så är det kanske inte meningen (att vi/jag ska få barn alltså) - jag verkar inte vara byggd för den här karusellen. Sprutor har jag inga större problem med, såvida de inte ska tas i typ armvecket, däremot blodprov och när det ska "grävas" i mig på olika sätt (blodprov, VUL eller dylikt). Vilket typ är huvudgrejen med IVF och så gott som alla slags utredningar inom vården egentligen.
Och ja, jag vet att det blir sånt om/när vi blir gravida och under förlossningen också. Men då vet jag med betydligt större säkerhet att jag får något för det hela, det vet jag inte nu. Även om jag vet att det här är den väg vi först uppenbarligen måste gå för att komma till "gravid-land" eller "småbarns-land".
Önskar att jag inte hade sån sjukhusskräck alltså, den hjälper mig inte ett dugg. Förlossningsskräck kan jag också känna, men det jag mest nojjar över i det fallet är över att jag skulle behöva dropp eller annat krafs med nålar sittandes i mig när jag ska lyckas koncentrera mig på att få ut en baby. =P
Jaja, en dag i taget. Jag tror ju trots allt att vi har lyckats nu, fråga mig inte varför. Jag har intalat mig det. Hoppas det räcker som sagt.
Grattis igen Ronjaa och lycka till!