• Cosette

Är det någon som har eller ska göra IVF?

Hej!
    Jag och min man har försökt att få barn sedan hösten 2001.
    I maj föra året fick vi missfall i v 12 efter att ha blivit gravid "spontant"
    1 år efter missfallet fick jag börja med hormoner "Pergotime" trotts bra
    prognos med många ägg & sexförbud har det inte blivit någon Bäbis.
    Ska ta min sista behandling med pergotime i januari och då med 1/4 dos.

Blir inte jag gravid då så ska vi göra IVF i vår. Jag är så nervös att det
    ska göra ont....
    Någon som har erfarenhet av IVF Skriv gärna!

kram på er & lycka till!

• Svar på tråden Är det någon som har eller ska göra IVF?
  • Snuttarna

Välkommen in i mitt krypin och läs om vår behandling. Det gör inte mer ont än ett blodprov. Det som gjorde mest ont var att ta sprutan varje kväll (typ diabetesspruta). Under äggplocket så fick jag morfinlösning och värktabletter, det gjorde inte heller ont.

God natt. Kram.

• Cosette

Sönt! nu käner jag mig litte lungnare.
    jag var mest orolig för att äggplocket gorde ont

kram

• Winnie

Vi är jättemånga här inne som gör eller har gjort IVF-behandlingar. Lycka till och välkommen hit, hoppas det blir en bebis för er under det nya året. Kram!

• Cosette

Tack det är sönt att veta att man inte är ensam!

• Mumrika

Här är en till som gjort (ett par) ivf-försök. Visst känns äggplocket lite i buken samma kväll, men inte värre än lite molvärk och spänningar, som det räckte att ta en värktablett att sova på så var det över.

Här finns många ivf-are som sagt! Ta för dig av kunskapen och erfarenheterna, men tänk lite på att sila våra påståenden, som ju är utlopp för all vår oro och vårt hopp om att lyckas, genom din läkare eller någon annans mer sakliga glasögon ibland, om det är något viktigt i behandlingen det gäller.

Alla är vi i den här sitsen av olika skäl, så det är vikitgt att inte jämföra sig rakt av. Varje par har unika och olika förutsättningar att klara just sin ivf, men allt det där vet du säker t redan .

Här finns hur som helst massor av kunskap och erfarenheter att ta vara på och framför allt är det oerhört skönt att som du säger upptäcka att man inte längre är ensam!

Jag har lite länkar i mitt krypin till andra sajter om barnlöshet och en medicinsk och pedagogisk sida om steg för steg i en ivf-behandling , som du kan kika på om du vill.
    Själv tycker jag detta forum är det bästa jag har hittat om ivf. Mest aktivitet och mycket kunskap och pepping!

• Teälskare

Vi ska också göra IVF/ICSI känns både nervöst och ledsamt...jag förstår precis vad ni går igenom och vet hur det känns...

• Magma

Jag gjorde IVF dec 04 och har nu en helt underbar 4,5 månaders dotter. IVFbehandlingen var verkligen inte en dans på rosor, men ont gjorde det inte. Det var min reaktion på hormonerna som var jobbig. Lycka till!

• Lene1

Hej! Har oxå genomgått ivf och har en liten tjej som är 2 månader. Jag var jätte orolig innan våran behandling och jätterädd att det skulle göra ont och så vidare. Men det va inte alls jobbigt som jag trodde! Jag mäkte inte av hormonerna alls och jag tyckte inte äggplocket gjorde ont heller. Mera en obehaglig känsla kanske men inte smärta. Jag hade lite jobbigt dagarna efter äggplock då de tog ut ganska många ägg. Svullen och öm.
    Men då va det ändå liksom över på något sätt. Isättandet känns absolut ingenting. Lycka till nu. Hoppas det går bra för er!

• Anne69

Liksom många ovan tycker jag att du ska se det positiva i att ni kommer vidare med IVF. Då gör ni ju verkligen något konkret åt er situation och det är ju bra!

IVF är lärorikt - särskilt för oss som är rädda för sjukvården - och den bästa behandling som finns för många av oss barnlösa. För oss har behandlingarna gått över förväntan även om resultatet ännu låter vänta på sig. Välkommen in och kolla detaljerna från behandlingarna i min dagbok!

• Cosette

Hej! vad glad jag blir att höra från er som äntligen har fått barn
    med hjälp av IVF det ger mig hopp om att vi ska lyckas.

kram.

Svar på tråden Är det någon som har eller ska göra IVF?