Här är en till som gjort (ett par) ivf-försök. Visst känns äggplocket lite i buken samma kväll, men inte värre än lite molvärk och spänningar, som det räckte att ta en värktablett att sova på så var det över.
Här finns många ivf-are som sagt! Ta för dig av kunskapen och erfarenheterna, men tänk lite på att sila våra påståenden, som ju är utlopp för all vår oro och vårt hopp om att lyckas, genom din läkare eller någon annans mer sakliga glasögon ibland, om det är något viktigt i behandlingen det gäller.
Alla är vi i den här sitsen av olika skäl, så det är vikitgt att inte jämföra sig rakt av. Varje par har unika och olika förutsättningar att klara just sin ivf, men allt det där vet du säker t redan
.
Här finns hur som helst massor av kunskap och erfarenheter att ta vara på och framför allt är det oerhört skönt att som du säger upptäcka att man inte längre är ensam!
Jag har lite länkar i mitt krypin till andra sajter om barnlöshet och en medicinsk och pedagogisk sida om steg för steg i en ivf-behandling , som du kan kika på om du vill.
Själv tycker jag detta forum är det bästa jag har hittat om ivf. Mest aktivitet och mycket kunskap och pepping!