• ajnas

10 dagar efter snitt - ont vid kissande

Jag snittades för 10 dagar sedan, och har haft ont när jag kissar sedan dess. Det gör ont i nedre delen av magen mot slutet av kissandet, ganska rejält ont. Var på gynakuten för detta för 6 dagar sen, de sa att det antingen var urinvägsinfektion eller att blåsan var öm efter snittet. Fick medicin mot urinvägsinfektion.

Det har alltså inte gått över. Ni andra som snittats, har ni också haft ont? Kan det vara från ingreppet? Borde det inte ha gått över vid det här laget? Jag tycker att det varit bättre vissa dagar, men på det stora hela har det inte blivit bättre alls.

• Svar på tråden 10 dagar efter snitt - ont vid kissande
  • Frankofilen

Ja, jag hade ont i flera veckor. När du tömmer blåsan ändrar bäckenbottenmuskulaturen och vävnaderna läge. Eftersom de har skurit i dessa i samband med ingreppet, så kan det göra det ont.

Jag tyckte det blev bättre när jag kissade ofta, att blåsan inte blev full.

Försäkra dig om att det inte är UVI först, men jag kan tänka mig att det är operationen som gör sig påmind.

Hoppas det snart känns bättre! 

• Erkens mamma

Åhh sådär har jag haft efter båda mina snitt. Jag har nog mest tänkt att det beror på att blåsan ligger under grejer som är rejält mörbultade och att när man kissar så flyttar dessa på sig ganska snabbt.

För mig har det tagit ett par månader innan det lagt sig. Längre tid efter andra snittet än det första men så är också det andra snittet ett vertikalt snitt istället för bikinisnitt.

Jag tycker att det har hjälpt att gå lite oftare på toa så att man inte hinner bli sååå kissnödig mellan gångerna.

• ajnas

Tack för era svar, då känner jag mig lite lugnare!

• WimZy

Bra att veta eftersom jag ska snittas för första ggn (andra barnet) om ca fem veckor.

Svar på tråden 10 dagar efter snitt - ont vid kissande