• chockgravid

    Besviken arg ledsen avundsjuk och så jävla värdelös!

    Jag börjar kopiera in ett brev (har både lagt till och dragit ifrån sådant som inte hör hit)Skrev detta brev till en person som inte kan så mycket om graviditeter - så på vissa ställen är de lite "överförklarat"!

    Jag heter Mia och jag hittade dig på denna klubb *klubbens namn*

    För ca 4 år sedan trodde jag att jag hade träffat kvinnan i mitt liv! Allt var bara så rosenrött som de kan vara när man är riktigt kär. Vi förlovade oss och började prata giftermål.

    Min klocka fortsatte att ticka snabbare o snabbare så en dag sa jag till henne (hon visste min längtan efter barn) att jag hade varit inne på olika hemsidor utomlands (i Danmark) där man kunde snabbt få komma ner och bokstavligt talat välj en donator från en pärm ena veckan och om allt gick som vi ville skulle "vi" vara gravida inom en månad!För mig lät de här bra för bra för att vara sant!

    Hon (min fästmö) så ja till att kontakta Danmark och denna  klinik och de var precis som jag hade läst på deras hemsida. De var klart från början att jag skulle bära barnet . Så jag fick gör undersökningarna så att se att allt var som de skulle! Sedan blev vi satt i ett rum med flera olika pärmar med förslag på donatorer. De var en sådan absurd situation! Min fästmö sa bara "välj du - de är ju du som vill de här mest" där borde första klockan ha börjat ringa! 
    Vi valde iaf en donator som var lite längre än snittet pga att jag är ganska kort och sedan att han skulle ha mörka drag pga att jag är rödhårig och väldigt ljus i huden!  Sen kom min ägglossningen - så de var nu jag skulle bli befruktad! In i ett rum där en barnmorska är och min fästmö håller mig i handen.Barnmorskan håller på med något mellan mina ben och efter bara några minuter så säger hon på danska - du måste ligga kvar här och inte röra dig på minst 30 min! Väldigt kliniskt och opersonligt *hon hade ju nyss gjort mig  med barn försjutton*När de var klart tog vi tåget hem och då började den långa väntan (Har förkortat ner de hela pga att inlägget inte ska bi ännu längre)

     Efter 4 veckor gjorde jag det första grav-testet (min fästmö var på jobbet) tog ett sådant digitalt - att de antingen kommer upp "icke gravid" eller "gravid" och upp hoppar "GRAVID"!!! Hade flera tester hemma så jag körde ner allihop i muggen med mitt urin och alla blev ju självklart positiva!

    Veckorna gick jag mådde skit jag kräktes från morgon till kväll - men vad fan spelade de för roll vi var ju gravida! Ultraljud undersökningen kom och vi fick veta att de var en liten pojke som bodde i min mage! Han var frisk och helt perfekt och jag hade slutat att må illa.Nu gick jag bara runt i min egna lilla "gravid bubbla"!  

    vecka 18 gör man ultraljuds undersökning och sen är de nästan bara att vänta på att man ska komma in mellan veck 37-42 då de är dags att föda (normalt sätt gravid i 40 veckor)

    .En dag när jag står hemma i köket (är i 22 veckor och 6 dagar) så känner jag något som rinner längs benet! Springer till toaletten och de är blod som rinner. Ringer min fästmö som inte har tid och tycker att jag kan ringa en taxi.Ringer BB och dem skickar en ambulans! De säger också att om han föds idag så kommer vi inte att hjälpa honom (de har en gräns på 23 veckor, han var EN dag förtidig)

     Jag kommer in och de får stopp på allt och jag är bara överlycklig att vi kom över 23 veckor! Men 23 veckor och 5 dagar bestämmer sig läkarna att han inte orkar stanna kvar i magen längre så de bestämmer sig för att göra en kejsarsnitt. Jag är inte alls orolig för jag hade läst om barn som hade fötts i vecka 23+0 och klarat sig fint! 

    Min fina Max föds den 26/5 -09 01.05 Han skrek när han kom ut och barnläkaren kom in och sa att detta är en stark pojke som de kommer att gå bra för.Jag blir upp körd till uppvaket och väntar på besked om vad som kommer att hända. Min fästmö kommer med en polaroidbild - sen berättar hon att han har fått en liten hjärnblödning men de är inget som är farligt.De rullar ner min säng till han på barn intensiven! Läkaren kommer fram till oss och säger bara att de inte ser bra ut.Han hade fått en ytterliggare blödning som var väldigt stor.Så nu var de upp till oss att bestämma vad vi ville göra! Vem vill se sitt barn lida?13.36 26/5 så stängde vi av respirtorn.

    De var nog i samma stund vi stängde av då kärleken mellan mig och min fästmö stängdes av!  Har varit singel sedan dess - haft några mindre seriösa relationer men de har nog varit mitt fel att de inte blivit något seriöst- För jag har nästan direkt börjat prata om barn! Så hon har nog blivit rädd och lagt benen på ryggen.Sedan dess har jag längtat efter barn nu mer än någonsin !Vänner runt mig "pluppar" ut ungar till höger och vänster.Min lilla syster på 22 år fick nu en flicka för en månad sedan. Får både fadder och godmor förfrågningar, jag vet att de bara vill vara snälla men de gör bara ont och jag kan inte säga nej!

    Nu var jag också volontär på Pride och såg alla vackra mammor med sina magar o den andra mamman som skyddar magen mellan massan av människor! Sedan den där lilla söta bäbisen som de hade "sprungit-läck" i både blöja, vagn och på båda mammorna! Jag hjälpte dem till volontärs utrymmet där de både finns en duscha och en massa "fina" volontär tröjor! Vagnen blev så ren den kunde bli under dessa omständigheter och hela familjen åkte hem i volontär tröjor tom lilltjejen fick ha en på sig! Om ni känner igen er så ska ni veta att jag gjorde de bara av värme och kärlek. 

    Nu är de över 3 år sedan jag var i Danmark och 2 år sedan Max föddes! 
    Jag är så djävla arg, besviken och anklagar mig själv för att vi/jag (känns som om hon var med på de för att "göra mig glad) förlorade Max! Är så avundsjuk på alla gravida och nyblivna mammor.När jag ser mammor som röker eller dricker och är gravida får jag riktigt hemska och förbjudna tankar!!! Jag som varken drack, rökte och åt alla vitaminer som gick att få tag på - förlorar min prins. Mammor som kör barnvagnen med ena handen och ciggen i andra - hon böjer sig ner in under suffleten så att där i blir
    de en gaskammare för den lille! Då får jag otrevliga tankar.

     De bara skriker i mitt huvud varför inte jag - vad gjorde/gör jag för fel!

     Jag är ju en mamma utan ett barn - men alla ser mig bara som singel student som går på "kårena" och festar på olika gay ställen! Men allt runt mig känns som om de är uppbyggt på lögner! För om jag börjar förklara vrider folk på sig och vill bara gå där i från! Bor i en stor 2:a jag och katten å de enda jag går runt tänker på är att jag vill ha barn.Blir tokig snart!
     Folk säger: Men de är väl bra att gå ut  på krogen en kväll och dra hem någon runt ÄL - så får du din efterlängtade bäbis! Men ni som är homosexuella vet att de funkar inte så (eller jag vet inte om de har funkat för någon här inne?)

    Så jag har kommit många steg längre i. min "vision" om hur jag vill ha barn! 
    Jag har inte hittat kvinnan i mitt liv - har varit ensam sedan hon och jag bröt upp och när hon med stort H dyker upp kan vi ju se i stjärnorna efter!
    För jag vill inte bli en singel förälder ( har absolut inget emot andra som är de - men JAG vill ha någon att dela vårt mirakel med.De där donations katalogerna skrämmer mig! Så nu har jag kommit så långt att jag ska kolla runt lite hur de fungerar med att "skaffa" barn med ett gay par! Jag vill att de ska ha haft ett långt och seriöst förhållande gärna flera år och att de kan tänka sig att dela på ALLT. Vet inte hur de juridiska fungerar men de är väl som att jag och den ena mannen blir vårdnadshavare och den tredje sätter vi oss ner med en jurist och går igenom de som behövs.
    De andra alternativet är en gay singel kille som har en lika stor önskan som jag efter barn - men på samma satt som alt:1 att vi delar på allt!

    Oj detta blev långt! om du har orkat läsa igenom  allt detta så ska du ha en eloge.Jag är mottaglig för alla svar - kritik, ros, tips eller andra saker som jag inte har tänkt på! Eller berätta era berättelser hur ni gick tillväga! 

    Har en termin kvar av skolan sen har jag min dröm utbildning - men nu vill jag bara att min sista önskan ska slå in! 

    Tack ni som har orkat läsa!
    26/5 -09 stannade mitt hjärta - ge mig tillbaka min prins!
  • Svar på tråden Besviken arg ledsen avundsjuk och så jävla värdelös!
  • novembermamman

    Var ska jag börja? Du är verkligen stark som öppet berättar.
    Önskar att du får din önskan i uppfyllelse.
    Stor styrkekram

  • pluppfamiljen

    Jag tycker du ska åka till Danmark och försöka igen. Hjärta jag hade också valt en ganska mörk man som är lång. Passa på innan dina ägg inte vill längre. 


    Blivande 6 barns mamma
  • Egalia

    Jag känner något så oerhört med dig. Kan inte säga någonting som hjälper eller ge några råd om hur du ska göra. Ibland är det bra att prata med någon utomstående, proffessionell för att få hjälp att sortera alla tankar och känslor. En klok person sa till mig häromdagen att steg ett är att veta var man är, därefter kan man hitta dit man ska. Om jag vet att jag sitter i vardagsrummet så kan jag lista ut vägen till köket, men om jag tror att jag är i badrummet kommer jag att krocka med väggen när jag börjar gå. Men det är svårt att komma på var man är i sitt eget tankekaos, det är väl därför du skriver här kan jag tänka.

    Jag önskar dig all lycka och ta hand om dig!

  • hallongrotta

    jag förstår att du är arg, ledsen och besviken, jag är ledsen för din skull Rynkar på näsan
    Jag skickar en styrkekram och hoppas att det hjälper liteHjärta

  • Lindyn

    Starkt av dig att dela med dig av din historia.


     


    Känner med dig - skickar styrkekramar och tusen lycka till.

  • MikuAndSaraLi

    Jag är i stort sett i samma sits. Jag vill ha ett (till) barn.
    Jag har redan en dotter som nu är 2 år gammal.
    Men jag är inte en sån som "väntar på den rätta". Jag "letar" orkar jag inte.
    Känner ingen lust att gå ut på de få gay-ställen som finns.
    Jag är inte en sån som går ut och festar.
    Jag vill såklart också ha ett förhållande någon dag men jag tvivlar så starkt på det.
    Har, precis som du - tänkt skaffa en privat donator.
    Men just nu pluggar jag. Har 2 terminer kvar så är jag helt färdig sen.
    Om en och en halv termin tänker jag börja försöka, för det är ju inte alltid säkert att  man får till det på en gång.

    Har också fått tipset att gå ut på nån bar, ragga upp någon runt ÄL och försöka utan att säga något.
    Men jag är inte sån! Fattar inte hur jädra idiot man måste vara för att ens FÖRESLÅ något sånt.
    Det är såna ynkryggar som ger RIKTIGA kvinnor dåligt rykte, tycker jag.

    Jag önskar dej alla lycka <3

  • Hurtbullarna

    Oj bara råkade läsa ditt inlägg. Om din barnlängtan är så stark så vet du nog innerst inne att du själv skulle bli en fantastisk mamma till det underbara barnet. Vem vet du kanske hittar någon om ett par år (ja eller tio år) som också har barn och då kam ni bli en familj! Men bara du och din son/dotter kommer bli en familj.

    Lycka till! Alla tycker vi olika och alla här inne kan komma med råd men jag tror du är stark och klarar detta själv=) Vi kommer att följa dig!

Svar på tråden Besviken arg ledsen avundsjuk och så jävla värdelös!