• Anonym

förspel.. ?

jag har upplevt en minskad sexlust efter graviditet (gjorde abort) och ppiller som inte var bra för mig.. har efter detta haft svårt att "komma tillbaks" men sambon är oftast mer för pang på sex och inget förspel, jag själv vill docka att det ska smekas, kyssas och slickas, då blir jag hur kåt som helst.. så med andra ord borde det inte vara något fel på min sexlust? visst finns det gånger då jag inte behöver detta heller men vanligtvis vill jag ha lite mer förspel för att få upp kåtheten, är jag ensam om det eller? eller är det jag som är "ovanlig", skippar ni oftast förspel och kör på sex direkt ? borde man bli kåt utan något som helst förspel ? kan tilläggas att vi inte är nykära så att säga så vi har hunnit ha de där "nykära sexet" när man vill hela tiden..

• Svar på tråden förspel.. ?
  • Garnax

Älskar förspel, varierat förspel som är för både mig och henne...ibland fastnar vi i förspelet och fortsätter med det istället för att ha sex tills vi båda är färdiga :)

Ibland har vi pang på, hon gillar det med, när jag bara tar tag i henne och tar henne, eller drar henne till sängen, lyfter upp hennes kläder, flyttar på trosorna och tar henne :) PANG

Sex är ingen en-mans-show, ger du uttryck för att du vill ha mer förspel för att bli kåt och komma igång så kan jag tycka att han gladeligen skulle ge dig det.

If you correct your mind the rest of your life will fall into place - Lao Tzu
  • shine

Jag såg på sexinspectors (hur det nu stavas) för nått år sedan. Där sa kvinnan att det tar ca 20 minuter för kvinnor att bli kåta. När man är nyförälskad går det kanske lite fortare? Det är nått att ha i åtanke iaf.

• zygoma girl

Pang-på är ju som regel jättetrist och funkar egentligen bara när vi båda k*tat upp oss på var sitt håll (tex på hemvägen från jobbet elller så).

Förspelet har alltid varit väldigt viktigt för mig och ju äldre maken blir desto viktigare blir det för honom också

Ett tips om du tycker att lusten är svag är att onanera själv och att titta på porr/läsa porrnoveller vilket som passar dig bäst. Och fantisera mycket runt olika upphetsande situationer. Ingen kan begära att man tänder på samma gamla karl hela livet, ibland behöver man byta ut honom mot Brad Pitt eller någon annan heting.

• Anonym

tack för era svar! Vet bara inte huuur jag på ett "snällt" sätt ska få han att förstå att det inte alltid funkar med att bara köra in k*ken och köra! Vill inte att han ska på något sätt ta det som något dåligt eller så, känns som att sådana hära saker är ett känsligt ämne och man vill inte bli missförstådd, eller att han ska tro att han inte duger osv.. för jag tänder ju på han även fast jag kanske vill ha förspel och för att bli sådär härligt kåt.. från början ville han alltid ge mig oralsex men nu är det oftare så att han inte orkar.. kan väl förstå det men jag ger han oftast oralsex om vi inte har sex och tycker faktiskt det är lite "ge och ta" i den frågan, och jag är väl också trött??

• zygoma girl

TS - jag funderar - vad tror du om att skippa all penetrerande sex ett tag?

Om ni vill kan ni turas om att koncentrerar er på varandras njutning så att du får njuta maximalt ena gången och han den andra? Jag tänker att då tillåts han inte köra sitt in-ut:ande utan "tvingas" ta hand om dig i vilket fall varannan gång? Bara en tanke. Om han är trött kan du tillfredsställa honom och tvärtom, vem vet, det kanske blir en nytändning?? I vilekt fall kräver det lite mer kreativitet av karlsloken.

• Anonym (Ta plats!)

Men vad är det för kille du har egentligen? Låter som han är väldigt ung och oerfaren... Kommunicerar ni inte? Om du inte vill att han ska trycka i kuken i dig direkt varför säger du inte att du vill vänta?

Verkar ju inte direkt som att du får ut så mycket av erat sexliv, jag skulle aldrig kunna komma om vi inte hade förspel. Och att aldrig få komma eller känna sig så där härligt kåt skulle få mig att tappa intresset helt. Det är två personer som har sex, inte en!

Man behöver stimulans som tjej, vårar kroppar fungerar så. Kanske inte alltid, men om man har sex med samma man jämt är det inte som att trycka på en knapp. En skillnad är ju att mannens ollon stimuleras till fullo vid penetration, medan klitoris inte gör det. Därför behöver man stimulera klitoris ordentligt innan så man blir ordentligt kåt Flört 

Ta plats kvinna, kräv att du ska få styra mer! Varför skulle han bli ledsen när du säger hur du vill ha det? Klart du ska göra det! Lycka till!

Och du, en sak till... Om han inte ger dig oralsex för att han inte orkar, skit du i att ge honom då så får han se hur det känns.

Svar på tråden förspel.. ?