Vilken bakåtvändstol har ni till era små? 6mån-2år
Vilken bilstol har ni till era barn i åldern 6månader - 2 år?
Är ni nöjde med den stolen?
Vilken bilstol har ni till era barn i åldern 6månader - 2 år?
Är ni nöjde med den stolen?
glömde vi har en isofix i den anndra bilen till 2 åringen och 4 åringen har en brio zento och en britax marathon
Maxi cosi mobi har vi och är supernöjda.
Vi har en Brio Zento till vår snart 2 åriga dotter. Hon är liten och nätt (ca 80 cm) så hon kommer att kunna sitta bakåtvänt länge i den.
Vi har Hi-way, Two-way och Multi-tech åt henne också men jag röstade Axkid Kidzone/kidzofix för den sitter hon mest i.
Till vår 2.5åring har vi en BeSafe Izikid (tror x1 men är inte säker) o till vår 17 månaders har vi en Britax Hi-way.
Är mer nöjd med Besafen än med Britax. Vår stora sitter bättre i Besafe, har bättre plats för benen (har Britaxen så långt ut som man kan ha den), Besafe är inte lika trång som Britax enligt mitt tycke.
Hade vi haft plats så hade jag köpt en Besafe till lillebror me, men då vi behöver har dom jämte varandra så fanns inte den platsen.
Det som är det negativa med Besafe är att den bara är godkänd till 15 kg. Så jag hoppas att det dröjer ett tag till innan han väger 15 kg. (har dock bara 1 kg kvar typ)
Så vi få väl se om vi säljer Britaxen o köper nån annan stol till vår stora sen när han passerar 15 kg eller om han iaf få sitta Britax. Vill ha honom bakåtvänd i minst 18 mån till helst längre.
Vi har en Britax Hi-way till vår tjej som snart är 4 och ganska lång. Hon har suttit i den sedan ca 6 månader. Hon sitter fortfarande väldigt bra i den och har en bit kvar innan vi behöver byta till Two-way.
BeSafe IziKid X3 har vi till vår 2.5-åring och vi är mycket nöjda. Lillasyster ska få en likadan om några månader.
Halley, tipsar om att välja en annan stol till din äldsta så den yngre kan ta över besafen, istället för att köpa två likadana.
Titta på Britax two way tillexempel, varar längre än besafe på vikten och längden.