• mammalicious

kan ni rekommendera andningslarm som man sätter på blöjan?

Har upptäckt att det är en djungel därute av olika andningslarm. Jag har läst massor och fastnat för de små larm som man sätter på blöjan. Skulle vilja ha svar från er som haft sådana larm till era barn, både bra och dåliga erfarenheter. 

Det verkar så bra att man kan ha det både i sängen, vagnen och bilen, och att man dessutom kan samsova med bebisen. Något som jag egentligen skulle vilja, men inte trodde var möjligt eftersom jag vill ha ett andningslarm.

Någon som kan rekommendera eller varna för larmen man sätter på blöjan?  

• Svar på tråden kan ni rekommendera andningslarm som man sätter på blöjan?
  • myran82

Vi hade ett repensen, eller nåt sånt heter det. Orkar inte googla efter rätta stavningen just nu.

Iallafall trivdes vi jättebra med det och använde det i 8 månader ungefär.

• mammalicious

Ja, det är något sådant jag tittat på. 
    Det ska både börja vibrera och låta.

Jag har läst massor om att larmen fel-larmar, och att larmet går av i onödan när det inte sitter helt rätt. Det känns som att det inte är någon fara, eller? Det betyder ju bara att larmet funkar.
    Jag är mer orolig för att larmet ska fel-larma på så sätt att det INTE larmar när det ska. 
    Att det går av någon gång extra gör mig inte så mycket, såvida det inte är tjugo gånger per natt så att man ändå inte får sova..  

• Cajsaliten

Hade också ett respirens larm eller vad det heter. Det fellarmade nästan varje natt när sonen blev lite större och rörde mer på sig och blöjan då kunde glappa lite. Men det störde inte så mycket. Tänker använda det på mitt väntade barn också.

• myran82

Vi hade inte några större problem med att det fellarmade. När sonen blev lite större satte jag en blöjbyxa över blöjan och det hjälpte nog till att hålla fast det lite mer.

• mammalicious

Tack för era svar..
    Jag visade det för mannen, och han tyckte också att det verkade vara väldigt bra. 
    Det är väl priset som avskräcker honom lite, men jag tycker klart att säkerheten och vårt barns liv är värt mer än alla pengar i världen.
    Dessutom har vi ju allt annat kvar sedan syskonen, så det är inte som att vi har några stora utgifter för övrigt för att vi får barn den här gången..  

• danosani

Vi har Respisense Ditto som man sätter på blöjkanten. Vi är jättenöjda. Det fellarmade en del i början innan vi fattade att blöjan måste sitta hårt.

Vi hyr vårt från andningslarm.se

• Natasha76

Vi hade respisense och jag blev helt galen på det. Det lossade varje natt två tre gånger och det när man annars behöver mycket sömn...

Sen när flickan blev större (3 månader) kunde vi börja ha henne att sova i en vagn bredvid sängen och då gick det att använda Babysense II som är superbra. Det är ett larm som man har under madrassen. Det kan inte fellarma. (Utom ifall barnet är större och kryper kring och man inte ännu börjat ha två plattor så att barnet kryper bort från plattan).

Jag kom inte på något sätt att få respisense att hållas på våra döttrar. Jag har testat att ha ett gummiband från syaffären och dessutom sätta body och byxor och allt möjligt. Jag lyckades komma ner i två falsklarm per natt.

Det måste ju finnas bättre! Jag vill också kunna samsova tryggt.

• myran82
    Natasha76 skrev 2011-08-31 21:51:26 följande:
    Vi hade respisense och jag blev helt galen på det. Det lossade varje natt två tre gånger och det när man annars behöver mycket sömn...

Sen när flickan blev större (3 månader) kunde vi börja ha henne att sova i en vagn bredvid sängen och då gick det att använda Babysense II som är superbra. Det är ett larm som man har under madrassen. Det kan inte fellarma. (Utom ifall barnet är större och kryper kring och man inte ännu börjat ha två plattor så att barnet kryper bort från plattan).

Jag kom inte på något sätt att få respisense att hållas på våra döttrar. Jag har testat att ha ett gummiband från syaffären och dessutom sätta body och byxor och allt möjligt. Jag lyckades komma ner i två falsklarm per natt.

Det måste ju finnas bättre! Jag vill också kunna samsova tryggt.
    Synd att det inte fungerade för er.

Det problemet hade aldrig vi med vårt. Sonen sov alltid i sin säng, men vi använde det i bilen i bland och sen var det så enkelt att ta med när man sov borta eller när sonen sov i vagnen på dagarna så ett sånt med plattor hade nog varit krånligt för oss.

Vi satte blöjan hårt och en blöjbyxa över när man började röra sig mer.
  • danosani

Dra åt blöjan ordentligt och vik ev kanten dubbel, så att larmet sitter hårdare. Enda gångerna det glider av nuförtiden är när min sambo har satt på det.. Han är lite av en mes när det gäller att sätta på blöjor "för hårt".

Nike Mathilda 080926 -- Noah Zacharias 110420
Svar på tråden kan ni rekommendera andningslarm som man sätter på blöjan?