• AndEmm

Söker andra ensamstående mammor i norra delen av Sthlm

Finns ni därute?? Känner mig ensam bland alla kärnfamiljer. Jag är 36 och har en dotter på 4. Vi söker vänner för både lekträffar med barnen men även för att kanske då och då ta ett glas vin och älta vardagen som bara vi ensamstående kan relatera till. Snälla, om ni finns därute och känner igen er så skriv en rad. Vem vet... Kanske har man tur och får nya vänner för livet....

• Svar på tråden Söker andra ensamstående mammor i norra delen av Sthlm
  • Kajee

Jag bor norr om Stockholm, men min yngsta är 10, så det är nog ingen lekkompis till din tjej. Men det här kanske puffar upp tråden lite i alla fall.

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • AndEmm

Hej! Tack för ditt svar. Egentligen är väl inte målet att hitta lekkompisar till min dotter men klart att om så skulle vara fallet är det ju en bonus.. Känner mest en hopplöshet kring att vara omringad av mina gamla vänner som lever i kärnfamiljer och som har svårt att stötta då de inte kan relatera till hur ensam man kan känna sig efter en separation. Jag har varit noga med att försöka behålla de vänner jag haft när jag levde tillsammans med mitt ex men inser nog att det är mest jag som kämpat för det. Känner mig ofta som 5 hjulet och det är mest jag som hör av mig.. trist, men sant. Behöver verkligen lite nya människor omkring mig som ger lite ny energi... Jag bor i Täby och driver eget samtidigt som jag har min lilla tjej nästan på fulltid.. Tufft att få tiden att räcka till samtidigt som jag är låst på kvällarna då jag har svårt med barnvakt för min familj bor långt ifrån... Det blir en del ensamma kvällar och ibland är det tufft att se ljuset i tunneln när man inte kan ventilera sina tankar och känslor.. Hoppas det finns fler som känner igen sig och behöver ha nya människor omkring sig..

Svar på tråden Söker andra ensamstående mammor i norra delen av Sthlm