Gula ögon vitor?
Vi har tyckt ibland att vårt barn har gul ton i sina ögonvitor, han hade gulsot när han föddes, tror dock inte det har något samband men vet inte.
Han har i alla fall mått bra och vi har inte tänkt på det hela tiden utan bara ibland, men vid ett tillfälle fick han så ont i magen i våras och bara skrek och skrek så vi fick åka in till jouren, där gjorde dom inget, dom kollade på honom och sa att nu hade han ju inte ont.
Han hade haft ont flera nätter i rad och vaknat av smärta, det hade gått över efter ett tag men den kvällen/natten det inte gick över så ringde sambon till jour, men under tiden dom pratade gick smärtan ned och vi fick en tid dagen efter, som vi då åkte på, och sa att nu mår han ju bra, det är inget fel på honom, När jag frågade varför han kunde ha haft så ont då? så sa han att barn kan få så ibland. Ok inte helt tillfredsställande.
Nu har han fått feber, nu är det sjätte dagen, och medans han haft denna feber har vi tyckt att ögona blivit mer gula, att huden även blivit det, farmor påpekade detta utan att vi ens diskuterat med henne.
Så vi ringde BVC idag, som sa att det är ingen fara, han kan inte ha gulsot, gulsot är det enda som ger gula ögonvitor, och att febern inte har något samband.
Men jag känner mig inte tillfredsställd med detta, ska man verkligen inte kolla upp???