• FamHull

Mest uppskattade presenten?

Till er som döpt/namngivit era barn, vilken va den bästa/roligaste/mest uppskattade presenten?

Är bjuden på två dop men har fått total idétorka ang present. Tycker dom traditonella tenn/silvergrejerna från guldaffärerna e lite trista.
    Vi hade väl tänkt hålla oss under 500 kr iaf.
    Det e en pojke och en flicka som ska döpas, om det har nån betydelse.

• Svar på tråden Mest uppskattade presenten?
  • Lady Namárië

Presentkort på studiofotografering, bokpaket, ett fruktträd att plantera ut i trädgården, lite finare gåbilar (i metall) och liknande är uppskattade presenter som jag gett bort och som mina barn fått.

När min dotter döptes fick hon ett hemmagjort presentkort på ridlektioner från fyra års ålder i en släktings stall. Det tyckte jag var en fantastisk present.

So say we all
  • FamHull

Tack för tipsen!

Tar gärna emot fler så att vi får mkt att fundera på

• MammaTove

Böcker (barnkammarböcker, en Nalle Puh-samling osv)

Ett silverkors med en liten, liten diamant i.. (fick sonen av ena farbror)

Personliga sagoböcker

Fruktträd (om det finns trädgård)

Filt med namn o födelsedatum sytt på...

Modellbil av det finare slaget (sonen fick en som såg ut som framlidna farfars = jättehit även hos oss vuxna som tycker att det är en jättebra utgångspunkt att prata om farfar ifrån)            

• sophiemedPH

min dotter fick en renpläd av min morfar som jag tyckte va super bra =)
    även en bok där man kan skriva in barnets namn som blir huvudpersonen i boken.

• MaaxMaax

När jag döptes (20+ år sedan) fick jag en fickplunta i silver samt ett luftgevär av min gammelmorfar. Han tyckte väll att det var vad alla småtöser behöver för att klara ett hårt liv. Måste jag nämna att jag är från en jägarsläkt?

• JeanetteWallin

Vi fick en broderad filt (beställd, inte hemgjord) med sonens namn & födelsedatum. Oerhört fin!

Sen fick vi ett "födelsedagståg" med ljus, som var väldigt roligt & uppskattas. Tror inte dom kostar så mycket, runt 200:- på åhlens kanske..

• örnen

I min familj startar vi en fond till barnet och sätter in en större summa vid dopet och sen mindre vid andra tillfällen. Det är väldigt tacksamt tycker jag!

• kickan89

Vår dotter fick en "leka på mage" sak som användes otroligt mycket, den var vekrligen en fullträff! :) Hon fick även en hel del pengar eftersom hon behövde en ny vagn men det blev en del över så hennes sparbössa är full :) Många tycker ju att det är tråkigt att ge pengar men det är ju alltid kul att få. 
    Hon fick även ett kit för att göra hand- och fotavtryck, tycker det är roligt att ha och kunna spara åt henne. Blev en hel del smycket också och det känns också roligt eftersom det är sånt som hon kan ha användning för när hon blir stor också :)
    Vi har såklart uppskattat allt hon har fått men dessa saker har nog varit lite extra favoriter.

Vi har sparat alla gratulationskort från dopet också och det är ju extra roligt med de som lagt ner lite tid på att skriva något personligt och inte bara "grattis" så ett tips är att lägga lite tid på att skriva några rader som sticker ut lite :)     

Svar på tråden Mest uppskattade presenten?