Har mitt barn kolik?
Hej. Min son är 5 veckor snart 6. Jag slutade amma när min son var tre veckor för min mjölk tog slut då jag operarade bort blindtarmen.
Han fick då babysemp och blev hård i magen. Tidigare bajsade han ca 8 gånger per dag och mådde jätte bra. Nu fick han kämpa ut hårda bollar. Vi kontaktade då bvc som rekomenderade babysemp bifudus. Vi köpte det och bajset blev mjukare men han bajsar bara 1 gång på 2 dagar. Och han får kämpa ut bajset. I samband med allt detta så har han börjat få skrik attacker på eftermiddag/kväll. Han vaknar och äter väldigt glupskt och kommer inte till ro med maten och efter det skriker han som att han har ont i magen. Han går inte att trösta och det kommer tårar. Han skriker till nästa måltid och då somnar av ren utmattning. Sedan sover han jättebra och vaknar o äter. Under hela resten av dygnet sover han mycket men vaknar för mat var 3-4 timma. Och när han är vaken mår han bra.
Vi har nu bytt ersättning till NAN men ser ingen skillnad.
Är det kolik min son har fått? Eller beror det på att vi gått från bröstmjölk till ersättning? Hans bajs är grynigt som keso och brandgult och förra avföringen var aningen lite grönaktigt också.
Tacksam för tips och ideer