• Anonym (älskaren)

Hur lite lust skall man stå ut med??

Skall det vara så här??

Jag bara undrar!!

Min frus brist på sexlust och ointresse att ta tag i det knäcker mig (och i slutändan familjen). Vissa perioder känner jag mig lite bättre till mods men vissa perioder mår jag fruktansvärt dåligt av det och mycket av min vakna tid går åt att tänka på det. Nu är det så, så jag skriver f-n emej av mig lite. Allt är sant men i vanliga fall är det väl inget man skyltar med. Hoppas på anonymiteten men kommer det ut får jag väl stå för det.

Innan jag träffade min fru hade jag några förhållanden och alla hade funkat väldigt bra när det gällde sexet. Inga problem. Jag har alltid lagt mig vind om att den andra parten skall njuta, jag tycker om att ge min partner njutning. Trodde aldrig att det där med sex kunde vara nåt problem. Sen när jag träffade min nuvarande fru märkte jag att hon inte hade samma intresse av att komma och att det nog var ganska svårt för henne att komma. Skit samma tänkte jag, sex är väl inte det viktigaste här i världen och det löser sig nog om man inte stressar på, ställer krav, utan ger det tid, pratar med varran osv osv. Efter barn nummer två började det gå riktigt åt skogen och jag har tagit upp problemet flera ggr med henne. Ett tag körde vi med ”sexavtal” dvs, bokat två ggr per vecka vissa dagar. Efter ett tag sa jag upp det avtalet eftersom det inte alltid gällde + att jag kännde att hon egentligen inte hade lust + att vissa gånger hade jag inte heller lust. Jag sa att jag gärna kan gå ner till en gång per vecka och att det då är lite mer med vilja. Inte blev det bättre av det. Nu sker sexet enbart på hennes villkor. När och hur. I tio års tid har vi bara älskat i missionären i en viss vinkel, i en viss takt, inte stanna av nån gång mitt i, alltid med kondom, inget förspel, urdragning direkt efter ejakulering. Trots detta hävdar hon att hon tycker det är jätteskönt??!!. Jag har köpt vibratorring som vi har testat och då har det varit ”skönt” men det senaste året har den inte använts alls (jo, jag har erbjudit och försökt). Det blir sex kanske 2-3 ggr per månad då hon så bestämmer. Jag har tagit upp problemet med henne flera gånger (att det blir så sällan och att hon inte vill älska med mig alltså) jag har provat vara romantisk, kärleksfull, omtänksam, hjälpsam, arbetssam men det effektivaste verkar vara att visa hur grinig man blir så kommer husfridsknullet eller barmhärtighetssexet så småningom. (skitbra för stämningen i familjen va!!!). Nu tog jag upp det en sista gång innan semestern men inte f-n blev det mer under semestern trots att jag gjorde allt för att hon skulle ha en, lugn, avslappnad och bra semester på alla vis. Nu vägrar jag ta upp problemet mer. Det är ju patetiskt (eller vad det nu heter) jag bönar på mina bara knän efter sex och åtrå från henne men hon slår sig till ro med att ”jag vill ju inte oftare” och jag tror att eftersom hon inte har nåt intresse av det här med sex så tänker hon inte så ofta på det och ser inte detta som ett stort problem. Vi borde ju gå i terapi!!! (men varför det, om det inte är viktigt, det finns väl viktigare saker att göra).

Den här semestern har fått mig att inse att det kommer inte att bli bättre. Varför skall jag försöka få något som jag inte kan få. Det är kört! Jag kan ju inte säga åt henne: ”blir det inte bättring på sexfronten så skiljer jag mig!” Vilken press skulle inte det sätta?

Nä, efter att ha haft en helvettes massa kval så tänker jag skaffa mig sex vid sidan om. Jag får försöka bära sveket och upptäcker hon det så fär jag väl stå för det och hon får bli hur besviken hon vill och krashen är ett faktum. Jag tänker i alla fall inte acceptera detta längre.

• Svar på tråden Hur lite lust skall man stå ut med??
  • Andrew A
    Anonym (älskaren) skrev 2011-10-02 06:53:55 följande:
    Hej!
    Vad menar du? förstår inte exakt vad du skriver!

Ja, jag låter henne vara. Möjligen har jag tagit initiativet två gånger sen i juni.
    I och med att jag tagit upp problemet med henne känner hon säkert krav hela tiden. Visst, mitt fel ALLTIHOP. MITT fel att det låst sig, MITT fel att hon inte vill. Ibland blir jag bara så förbannad!!!
    Jag har ju i alla fall ett intresse av att det skall funka.
    Hur i h--ette skall jag göra då?
    "prata med henne", ja jävlar, det har jag gjort, ökar säkert bara hennes stress
    "visa att du älskar henne", jodu, jag är mycket mer romantisk än henne och visat henne har jag verkligen gjort
    "igonrera henne", jå säkert, "du är u inte närvarande, precis som du inte älskar mig"
    Äh, känner att jag håller på att bli förbannad. Det är ju inte DET morgonhumöret jag vill möta henne med!!
    Blev inget igår heller. Att TV:n ska vara så jädra mycke roligare än mig.
    Fan, sexdriften är ju en av de starkaste drifterna vi har. Inte lätt att hålla emot den. Inte konstigt att det finns en sexindustri
    Är det själva sexet eller hennes brist på initiativ du saknar mest?

Jag tror många, som TS, har kommit till en vägs ände när det gäller den sexuella relationen men har kanske inte insett det ännu. Eller vill inte. När ämnet är uttjatat och viljan inte finns, av olika anledningar,  då är det dags att fundera på vad relationen har sitt värde. Känner du att du fortfarande tas på allvar? Är du viktigt? Vill din partner att du skall må bra och njuta? Att försumma varandras intima behov gör att alla förhållanden förr eller senare kvävs.

Att kväll efter kväll lägga sig i soffan med fjärrkontrollen - eftersom även den minsta sexuella akt kräver en liten känslomässig och fysisk energi och den energin finns inte - då är det något som är fel.

Jag förstår att många faller sönder inifrån.
  • Anonym

3 ggr i månaden. Då är det ju ändå nästan en gång i veckan, och det har jag läst är genomsnittet för gifta par. Hon är alltså helt normal på den fronten.

• hanvo

Det är ju mycket bättre att tvinga på sex än att bedra!!!
    Om hon inte vill så går hon ju frivilligt men om du sviker henne med att ha sex utanför förhållandet så är det absolut inte bättre än att sätta henne under press.
    Det är kanske det hon behöver?
    Jag skulle ju kolla upp det där med preventivmedel för jag tror inte att hon njuter av att inte ha lust. Självklart saknar hon sexet och passionen någonstans innom sig. Hon har kanske inte lust att tänka på det.
    Jag tror att du måste skaka om henne riktigt.

• Fartill3

Äh skit i sex börja spela world Of Warcraft eller gå ut med polarna. Minst 2 gånger i månaden flörta få och bekräftelse, jag lovar att du kommer må bättre.

• Anonym (...)

Som du säger, berätta hellre att det är åt helvete och vart det är på väg från ditt håll, än att bedra. Det är ett svek som sätter djupa ärr (om det kommer fram då vill säga... och det kan det ju) och jag tror inte du vill henne illa... egentligen? Inte allt för sällan händer det ju att ena parten trott den varit tydligt med hur dåligt det varit, och ändå får den andra en chock som inte är av denna värld när han/hon förstår exakt hur dåligt det varit. Man kan lura sig själv till mycket.

Själv önskar jag att det kunde falla en bra karl från himlen som är ute efter det och inte mer just nu, ha ha! Det är frustrerande att vara själv också, efter ett tag ;)

• Anonym

2-3 ggr i månaden är väl vad de flesta har sex som varit ihop ett längre tag. Varför klagar du???

• Madick

Vilka flesta par då? Inte i min umgängeskrets och det skulle dessutom räknas som ytterst sällan.

2ggr/vecka menar du väl iaf? (vilket för de flesta även det är lite) 

• Anonym
    Madick skrev 2011-10-22 16:51:24 följande:
    Vilka flesta par då? Inte i min umgängeskrets och det skulle dessutom räknas som ytterst sällan.

2ggr/vecka menar du väl iaf? (vilket för de flesta även det är lite) 
    Fast din umgängeskrets är knappast representativ för resten av befolkningen. Undersökningar visar just att 2-4 ggr i månaden är vad de flesta par har sex som har varit ihop i några år.
  • Madick
    Anonym skrev 2011-10-22 17:00:43 följande:
    Fast din umgängeskrets är knappast representativ för resten av befolkningen. Undersökningar visar just att 2-4 ggr i månaden är vad de flesta par har sex som har varit ihop i några år.
    De undersökningarna har jag totalt missat. Det jag läst har snarare varit 2ggr/vecka.

Sen egentligen, vad spelar det roll vad som är "normalt" om man inte trivs med vad andra nu kallar normalt? Oavsett om det är fler gånger eller mer sällan. Är man inte nöjd så är man inte, det spelar ju ingen roll vad andar tycker. 
  • Tom Araya
    Anonym skrev 2011-10-22 17:00:43 följande:
    Knappast de flesta.
    Statistik ger ju ett genomsnitt där även inaktiva ingår så då dras genomsnittet ner.
  • ruyffo

Att snacka genomsnitt känns ju löjligt.

För mig är en gång i veckan för litet. 2-3 gånger i veckan är ok.

För någon annan är det okej med 2 gånger om året.

Ingen av oss har fel, men om jag vore tillsammans med en som ville 2 gånger om året så skulle vi ha ett stort problem.

Svar på tråden Hur lite lust skall man stå ut med??