• Monchichi 87

kombinera jobba och illamående?

Jag har en fråga till er som mår som jag. dvs, mår illa konstant, apyr till och från, har väldigt lågt blodtryck, blir lätt yr när jag står upp, ingen ork alls, trött och känner mig allmänt svag och sjuk. Mår som bäst liggande och då är mitt blodtryck som bäst

Hur gör ni med ert jobb? kämpar ni igenom dagen trots dålig prestaion eller är ni hemma? Jag vill jobba men har kämpat nu i lite mer än två veckor så här och jag står snart inte ut längre. Kommer hem och gråter för att jag mår så dåligt.
    Har ett barn sen tidigare men kan inte minnas alls att jag mådde så här dåligt. =(

• Svar på tråden kombinera jobba och illamående?
  • feministbrud

Jag blev sjukskriven. Gick inte att jobba när jag mådde som sämst.

• Jenniie

Gå till läkaren och be om lergigan. Det hjälpte mig att klara dagarna.

• Monchichi 87
    feministbrud skrev 2011-08-23 18:29:10 följande:
    Jag blev sjukskriven. Gick inte att jobba när jag mådde som sämst.
    Vad sa din chef om det och hur länge blev du sjukskriven?
  • Thinuviel

Nu hjälper det här visserligen inte mot ditt låga blodtryck, men jag har kämpat med illamående dygnet runt den senaste veckan, och idag var jag sååå nära att ge upp & gå hem från jobbet för jag var helt slut,
    men åkte till Apoteket på frukosten & blev rekommenderad Postafen åksjuketabletter.
    Tog en, illamåendet försvann & har varit helt borta sen dess! :)
    Så idag har jag lyckats äta riktigt för första gången på länge & har t.o.m. känt mig sugen på mat!
    Så nu får vågen sluta gå neråt & börja gå åt rätt håll tycker jag! :)

Annars finns ju även Sea Band på Apoteket;
    www.apoteket.se/privatpersoner/levamedsmabarn/common/produktinformation.aspx

Har hört många som tycker dem är helt underbara, & planerar själv att använda sådana sen,
    när det är dags för omgivningen att få veta vad som händer i magen min :)

Kanske inte hjälper dig helt, men förhoppningsvis kan det lindra!

• feministbrud
    Monchichi 87 skrev 2011-08-23 18:34:17 följande:
    Vad sa din chef om det och hur länge blev du sjukskriven?
    Min chef hade full förståelse och jag blev sjukskriven en månad med möjlighet till en månad till. Jag var helt öppen med att jag ville tillbaka så fort som möjligt och eftersom jag har ett tämligen flexibelt jobb gick det bra att jag var hemma i sex veckor, jobbade en vecka halvtid och sedan gick upp på heltid igen.
  • feministbrud

Ska bara säga att jag stoppat i mig allt som rekommenderats mot illamående (bla allt som nämnts här inklusive banden) och inget hjälpte mig.

• NoBeCa

Jag mådde pyton i 20 v och inget hjälpte. Jobbade dock trots att jag blev erbjuden sjukskrivning. Det beror ju lite på vad man jobbar med. Jag hade fördelen att kunna stänga in mig på kontoret o försöka småäta/slumra till mellan varven. Presterade dock inte så mycket men det hade blivit mer jobb för mina kollegor om jag varit helt borta så de var nog rätt tacksamma ändå:)

• Thinuviel
    feministbrud skrev 2011-08-23 20:37:34 följande:
    Ska bara säga att jag stoppat i mig allt som rekommenderats mot illamående (bla allt som nämnts här inklusive banden) och inget hjälpte mig.
    Äsch va tråkigt! :/
  • saferide

Sea band hjälpte tyävärr inte alls för mig, men har hört många andra det hjälpt för. För mig funkade inte lergigan eller postafen heller, då jag blev alldeles för trött. Däremot primperan hjälpte mig att klara av sommarjobbet när det var som värst :)

Svar på tråden kombinera jobba och illamående?