• avatar01

    Ni som har flyttat till en annan stad...

    Ni som har flyttat till andra städer för att börja om sitt liv, mår ni bättre (psykiskt) av detta . Hur blev skillnaden?

    mvh 

  • Svar på tråden Ni som har flyttat till en annan stad...
  • Capa

    Ojaaaa, jag ångrar inte en sekund att jag flyttade!! En sån skön lättnad att kunna starta om på nytt på RIKTIGT liksom!! Sen träffade jag ju mitt livs kärlek i den nya staden med, så det fanns ju en mening med det Flört

  • IsDimma

    Jag kan svara både ja och nej på frågan. Det fungerade inte att fly utomlands och tro att verkligheten inte kom ikapp jag provade. Flyttade till Irland och nej, jag mådde inte alls bättre där. Förrän jag verkligen tog tag i mina känslor inför orsaken till varför jag mådde dåligt. Däremot så var det toppen att börja om igen när jag väl hade gjort det och flyttade hem igen jag flyttade till en ny stad i sverige. Och kände direkt att jag hade hittat hem, att jag var lugn i sinnet igen. Att jag råkade flytta hem till vad som visade sig vara mannen i mitt liv ser jag som en bonus (jag tänkte bara bo som inneboende hos honom, möjligen ha lite sex med honom om vi trivdes ihop men det blev inte riktigt så).


    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Emmsen

    Jag mår mycket bättre pskiskt  efter att jag vågade flytta 50 mil bort. Trivdes aldrig i staden jag bodde i innan. Nu är det roligt att vara ute och jag trivs med grannar och omgivningen. Eftersom jag mår bättre så mår min dotter bättre och vi har en mycket bättre familjesituation. Ångrar inte för en sekund att vi flyttade. Sen är det ett stort plus i kanten att eftersom jag mår bättre så har jag förlorat mycket i vikt och har en bättre hälsa.

  • 4barn

    Ångrar ingenting! MEN det var inte en dans på rosor. Man var mkt ensam i början fast mannen i mitt liv bor även i den staden. men man kan ju inte hänga upp sitt liv på honom. De som är mina riktiga vänner i gamla staden finns kvar medan de som tyckte det blev för långt att åka istället för att bo granne typ ;) ..finns inte längre. Jag ser allt med nya ögon, jag mår mkt bättre psykiskt som fysiskt! Det finns barn i bilden och de trivs de också :D
    Se bara till att man har nåt att göra, typ studier, arbete i den nya staden så du kommer in på ett annat sätt :D

  • seandra82

    o ja det är det bästa som har hänt mig flytta hemifrån i storstan å flytta ihop me gubben 20 mil fr storstan te landet det är skillnad fr sorlet te lugnet , men folket i byn e riktiga skvallerkärringar , så det gäller å hålla käften på rätt ställe. förut var ja stressad jämt nu är jag lugnare säger sambon.jag har ex lärt mig att om du är på stan typ gbg så måste du visa att du är frammåt o ska fram annars kommer du bli nertrampad ,här så lullar man runt o jag tror jag är klar , vet inte eller? när man ex ska handla, här i lilla byn är det mkt prat å liten verkstad . jag är van att fixa å jobba .

  • 4barn
    seandra82 skrev 2011-08-23 20:10:33 följande:
    o ja det är det bästa som har hänt mig flytta hemifrån i storstan å flytta ihop me gubben 20 mil fr storstan te landet det är skillnad fr sorlet te lugnet , men folket i byn e riktiga skvallerkärringar , så det gäller å hålla käften på rätt ställe. förut var ja stressad jämt nu är jag lugnare säger sambon.jag har ex lärt mig att om du är på stan typ gbg så måste du visa att du är frammåt o ska fram annars kommer du bli nertrampad ,här så lullar man runt o jag tror jag är klar , vet inte eller? när man ex ska handla, här i lilla byn är det mkt prat å liten verkstad . jag är van att fixa å jobba .
  • Helle333
    avatar01 skrev 2011-08-23 19:48:40 följande:
    Ni som har flyttat till andra städer för att börja om sitt liv, mår ni bättre (psykiskt) av detta . Hur blev skillnaden?

    mvh 
    Det räddade mig att flytta ifrån staden jag växte upp i. Jag flyttade långt bort när jag flyttade hemifrån. Första tre månaderna var SKIT rent utsagt men sedan blev det bara bättre och bättre. När jag sedan flyttade till en mindre stad strax utanför Gtb som jag ville bo i så har självkänsla och självförtroende gått stadigt uppåt. Men jag har fått jobb för det.
  • Essiewik

    Till en början så hjälpte det pga trauma från dödsfall i familjen, men nu 4 månader senare så ångrar jag mig till 100%. Jag vill tillbaka till den stad jag kallar hemma och känna mig trygg där jag vet vart jag har allt och alla.

Svar på tråden Ni som har flyttat till en annan stad...