• jiipi76

Privata förlossningskliniker i Danmark?

Hej,

Finns det privata kliniker i Danmark där man kan göra ett planerat kejsarsnitt, någon som vet? Tacksam för era svar   

• Svar på tråden Privata förlossningskliniker i Danmark?
  • 3 barns mamma84

Jag har ingen anning jag bor i danmark själv.
    Jag gjorde planeradsnitt på sjukhuset inget privat ..
    Varför vill du göra privat för ??  

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Nyårsmamma

Svaret är nej, mig veterligt. Danmark har en mycket liten privat sektor övht vad gäller vård, knappast ens möjligt att finna en vanlig privatläkare utanför det skattefinansierade systemet. Däremot finns en privat förlossningsklinik om man vill föda barn hellre än att "bli förlöst”. http://www.foedslenshus.dk/

• 3 barns mamma84
    Nyårsmamma skrev 2011-08-28 19:53:07 följande:

Svaret är nej, mig veterligt. Danmark har en mycket liten privat sektor övht vad gäller vård, knappast ens möjligt att finna en vanlig privatläkare utanför det skattefinansierade systemet. Däremot finns en privat förlossningsklinik om man vill föda barn hellre än att "bli förlöst”. www.foedslenshus.dk/

Shit inte är det billigt haha skönt att man iaf föder gratis i danmark
  • Nyårsmamma

Hembarnmorska är gratis om man väljer de skattefinansierade sjukhusens hembarnmorskor. Det finns även privata hembarnmorskor som man själv får betala för, men då kommer de också hem till en för graviditetskontroller (man går alltså inte till mvc med en privat hembarnmorska). Med sjukhusets hembarnmorskor går man till normalt mvc och vet heller inte i förväg vilken hembarnmorska man får när det väl gäller, det blir automatiskt den som har jour den dagen.

• 3 barns mamma84
    Nyårsmamma skrev 2011-08-28 21:49:21 följande:

Hembarnmorska är gratis om man väljer de skattefinansierade sjukhusens hembarnmorskor. Det finns även privata hembarnmorskor som man själv får betala för, men då kommer de också hem till en för graviditetskontroller (man går alltså inte till mvc med en privat hembarnmorska). Med sjukhusets hembarnmorskor går man till normalt mvc och vet heller inte i förväg vilken hembarnmorska man får när det väl gäller, det blir automatiskt den som har jour den dagen.

Bor du i danmark ?
  • 3 barns mamma84
    Nyårsmamma skrev 2011-08-28 22:15:59 följande:
    Bodde. Men arbetar i Danmark nu också.
    Okej bor du i sv nu ? men jobbar i Dk ?
  • 3 barns mamma84

vad jobbar du med om man får fråga ?

• jiipi76

Tack för era svar! Jag väntar mitt första barn och är extremnt förlossningsrädd. Jag är inte säker på att jag kommer att få ett planerad kejsarsnitt beviljat i Sverige därför undrade jag om hur det funkar i Danmark. Såg här på FL i en av trådarna att folk åker till Danmark och bekostar kejsarsnitt själva på privata kliniker.

• Nyårsmamma

Jag har aldrig hört talas om dessa privata kliniker i Danmark, och jag sonderade terrängen ganska ordentligt innan min förlossning. Om du inboxar mig så kan du få lite mer info om att föda i Danmark om du funderar på det, både om vaginal förlossning och ks.

Svar på tråden Privata förlossningskliniker i Danmark?