All den här planeringen gör mig nervös..
Jag tog ut min P-stav i januari med en önskan om att bli gravid. Jag och min sambo tänkte då att blir det så blir det. När det sedan gick flera månader utan att jag fick någon mens så började jag bli orolig och bokade tid hos gyn. På gyn undersökningen kunde hon inte säga så mycket vad det berodde på så jag fick en remiss till reproduktionsmedecin på Sahlgrenska sjukhuset. När jag äntligen fick tid på sahlgrenska och var på undersökning där så konstaterade dom att jag har PCO. Jag fick då provera och pergotime utskrivet. Men är det bara jag som tycker det känns jobbigt att äta pergotime? Jag har nu tagit 3 st tabletter så jag har 2 kvar, sen ska jag börja testa med ägglossningstest. Men all den här planeringen gör mig otroligt nervös. Missförstå mig inte, det är inte så att jag är osäker på om jag vill ha barn eller inte det är bara det att det blir så påttagligt när man "måste" ha sex och samtidigt då veta exakt att nu har jag ägglossning. Det blir så stort ultimatum, vill jag bli gravid idag eller inte? Det hade varit så mycket mer avslappnat och spännande om det hade blivit av sig självt utan alla kontroller. Finns det någon mer som känner som jag?