• Forumvärd

Fråga Lotta om Åhlénsbarnkläder

Vi tar och samlar alla frågor till Lotta i en och samma tråd så det blir enkelt att hitta och läsa!

Här kan du ställa dina frågor till Lotta angående Åhléns barnkläder

• Svar på tråden Fråga Lotta om Åhlénsbarnkläder
  • 071020

Hej Lotta,

Jag älskar att handla barnkläder på Åhlens, dock har jag en liten undran.

Jag har en väldigt lite 4åring som har varit blöjfri i över ett år. Då hon är lite har hon stl 86/92 i trosor och tyvärr är alla era trosor i den stl blöjanpassade, varför? Jag förstår ju att man har ett blöjanpassat trossortiment, men varför inte ha en del vanliga trosor i minsta stl också?

MVH
    Sara

Strumpan 24/10 -07 Liten 10/5 -10
  • anabanana

Undrar varför storlekarna är så små jämnfört med andra barnkläder? Har köpt å fått flera plagg i stl 86 till min son som är jättesmå.

• Polly
    anabanana skrev 2011-09-11 09:38:50 följande:
    Undrar varför storlekarna är så små jämnfört med andra barnkläder? Har köpt å fått flera plagg i stl 86 till min son som är jättesmå.
    och jag som tycker dom är stora i storleken Flört
  • anabanana

Jaha! Alla parvel har jag haft otur med.. :(

• Lotta Kvarnung
    071020 skrev 2011-09-09 22:30:03 följande:
    Hej Lotta,

Jag älskar att handla barnkläder på Åhlens, dock har jag en liten undran.

Jag har en väldigt lite 4åring som har varit blöjfri i över ett år. Då hon är lite har hon stl 86/92 i trosor och tyvärr är alla era trosor i den stl blöjanpassade, varför? Jag förstår ju att man har ett blöjanpassat trossortiment, men varför inte ha en del vanliga trosor i minsta stl också?

MVH
    Sara
    Hej Sara!

Vi har tyvärr inte ett så stort sortiment på trosor att vi kan ha både blöjanpassat och icke blöjanpassat på stl.86/92 och eftersom de flesta tjejerna i stl.86/92 har blöja så har vi valt att göra trosorna blöjanpassade i den storleken. Det är också för att vara så tydliga mot kunden som möjligt som vi har valt att göra så här. Hoppas du kan finna några underkläder som passar din lilla ändå Glad

Hälsningar Lotta*

• Lotta Kvarnung
    Polly skrev 2011-09-11 11:04:26 följande:
    och jag som tycker dom är stora i storleken Flört
    Hej där!

Ja vissa tycker de är stora och vissa små Flört Vi har försökt att hitta en bra nivå, hoppas ni finner något som passar era små!

// Lotta* 
  • Lotta Kvarnung
    Polly skrev 2011-09-09 11:14:12 följande:
    Hej Lotta.

Jag har köpt mycket kläder på Åhlens. Men jag undrar hur ni tänkte när ni tog bort dom största storlekarna och behöll upp till 140 cl. Ni har ju samma sortiment till en som är 2 år  som en som är 10 år. Jag tycker inte att dom har samma "stil" om du förstår hur jag menar. Det blir liksom en konstig blandning. Min dotter som nu är 8 år hittar knappt något som hon vill köpa längre. ibland kommer det in något som är wow, men för det mesta är det ganska slätstruket, tyvärr för jag tycker kvaliteen är kanon. 
    Hej Polly!

Tack för dina synpunkter!

Kul att du handlar mycket hos oss och tycker att kvalitéen är fin! Vi är verkligen noga med att kläderna ska funka, länge.
    Vi slog för ett par år sedan ihop vår dagisavdelning med skolaavdelningen och tog då också bort de största storlekarna. Allt för att kunna göra ett bra, tydligt sortiment med bredd. Vår erfarenhet är att barn är olika, liksom deras föräldrar, och att vilka kläder man väljer mer beror på vilken stil man gillar än vilken ålder man har. När vi tidigare delade upp sortimenetet fick vi ofta kommentarer om att de små saknade plagg från det äldre sortimentet och tvärtom. Nu försöker vi göra ett sortiment som passar barn med lite olika stilar oavsett om man är en "tuff" treåring eller en "lekfull" åttaåring. Vi vet att våra kunder är väldigt olika och att vårt sortiment inte alltid passar alla. Hoppas att din dotter ändå ska gilla våra kläder framöver, vi får ju in nyheter hela tiden!

Ha det s bra!Glad Lotta*
  • winters

Kan du berätta lite mer om skalbyxorna, vad är det för vattenpelare, finns dragkedja osv?

Oscar 091001
  • Lotta Kvarnung
    winters skrev 2011-09-22 14:30:10 följande:
    Kan du berätta lite mer om skalbyxorna, vad är det för vattenpelare, finns dragkedja osv?
    Hejsan Oscar!

Våra skalbyxor har tejpade sömmar på utsatta ställen, dvs i gren och över sätet.

Tyget har en vattenavstötande yta samt en beläggning på insidan som klarar en vattenpelare på 5000mm. Matrierialet andas och har samtidigt en vindtät funktion.

Byxan har en slitstark förstärkning över sätet och knäna och med alla dessa delar blir också byxan vattentät.

Ha en skön helg Glad Lotta*

• winters
    Lotta Kvarnung skrev 2011-09-23 11:29:18 följande:
    Hejsan Oscar!

Våra skalbyxor har tejpade sömmar på utsatta ställen, dvs i gren och över sätet.

Tyget har en vattenavstötande yta samt en beläggning på insidan som klarar en vattenpelare på 5000mm. Matrierialet andas och har samtidigt en vindtät funktion.

Byxan har en slitstark förstärkning över sätet och knäna och med alla dessa delar blir också byxan vattentät.

Ha en skön helg Glad Lotta*

Låter bra, tack detsamma!
    Oscar 091001
  • imsel

Hej
    Jag läste "testpilottråden, och jag bara undrar lite om understället.
    Vad är det i för material? Är det fleece?

april 09 kom min bebbe
  • Lotta Kvarnung
    imsel skrev 2011-09-24 12:43:42 följande:
    Hej
    Jag läste "testpilottråden, och jag bara undrar lite om understället.
    Vad är det i för material? Är det fleece?

Hej,

Ja, underställen som testpanelen provar är i en tunn, mjuk microfleece.

Vi har även underställ i ull.

Hälsningar Lotta*
  • MHN

Hej, Jag letade jeanskjol till min dotter igår och långt tidigare. Verkar vara svårt att hitta ngnstans. Till slut fann jag en hos en konkurrent till er och jämförde den med eran som jag tyckte var för kort. Kommer ni att ta fram fler jeanskjolar eller är det omodernt och jeansshorts och korta kjolar som gäller? Jag undrar också om man kan stå i kö för att komma med i testpanelen när ngn lämnar den? Hälsar MHN

• Lotta Kvarnung
    MHN skrev 2011-09-28 09:03:59 följande:
    Hej, Jag letade jeanskjol till min dotter igår och långt tidigare. Verkar vara svårt att hitta ngnstans. Till slut fann jag en hos en konkurrent till er och jämförde den med eran som jag tyckte var för kort. Kommer ni att ta fram fler jeanskjolar eller är det omodernt och jeansshorts och korta kjolar som gäller? Jag undrar också om man kan stå i kö för att komma med i testpanelen när ngn lämnar den? Hälsar MHN
    Hejsan,

Ja, tyvärr är jeanskjolar lite svårt att hitta. Det är något som vi på Åhléns - inköp och design verkligen gillar men som inte säljer så jättebra dessvärre. Det är absolut modernt och särskilt de lite längre varianterna, både för vuxna och barn. Vi har en vid, tunn jeanskjol som kommer in på barnavdelningen i februari, en söt lite längre 50-talsmodell.

Tyvärr kommer vi inte att byta ut testpanelen för denna period och hittills har ingen valt att lämna den. Dock kanske vi gör en liknande aktivitet längre fram på nytt och då är du så klart mer än välkommen att ansöka.

Ha det så bra Glad Lotta
  • Siranbiran

Är på jakt efter vinteroverall til min 9 åriga flicka och insett att det är svårt att få tag i så pass stora stl. Har varit jättenöjd med era bävernylonoveraller i tidigare stl och undrar om ni kommer att ha nån overall i stl 134 eller 140 i ert sortiment och isåfall om du vet ca när det är dax att komma ut i affärerna ?

• Lotta Kvarnung
    Siranbiran skrev 2011-10-06 07:40:16 följande:
    Är på jakt efter vinteroverall til min 9 åriga flicka och insett att det är svårt att få tag i så pass stora stl. Har varit jättenöjd med era bävernylonoveraller i tidigare stl och undrar om ni kommer att ha nån overall i stl 134 eller 140 i ert sortiment och isåfall om du vet ca när det är dax att komma ut i affärerna ?
    Hejsan!

Våra overaller stannar vid storlek 122. Sedan har vi flera bra och funktionella jackor och byxor som går upp till 140.

På flera av våra varuhus så har vi också märket Didriksons. De gör också riktigt bra ytterkläder och har overaller i sitt sortiment som går upp till storlek 140.

Dessa ska vara ute i butik nu.

Lycka till!

Lotta*
  • Polly

Hej igen.

Jag undrar varför ni har dubbelstorlekar? Ibland är det helt omöjligt att få kläder som passar, 6 cm är ju mycket när det gäller kläder. Min dotter är precis emellan 128 -134   , så då blir ju 134/140 alldeles för stort. Till vuxna har man ju inte S/M i samma plagg. Har aldrig förstått mig på det. Sedan i bland så helt plötsligt är vissa plagg i kollektionen enkel stl.

• Lotta Kvarnung
    Polly skrev 2011-11-10 22:34:19 följande:
    Hej igen.

Jag undrar varför ni har dubbelstorlekar? Ibland är det helt omöjligt att få kläder som passar, 6 cm är ju mycket när det gäller kläder. Min dotter är precis emellan 128 -134   , så då blir ju 134/140 alldeles för stort. Till vuxna har man ju inte S/M i samma plagg. Har aldrig förstått mig på det. Sedan i bland så helt plötsligt är vissa plagg i kollektionen enkel stl.

Hej Polly!

Vi har dubbelstorlekar på överdelar och enkelstorlekar på alla vävda underdelar som exempelvis jeans och ytterplaggsbyxor. Detta för att man ska kunna växa i de plagg som går. För överdelarna gör det inte riktigt lika mycket om det är lite stort, däremot är det viktigare att lite stelare material som denim sitter bra samt exempelvis funktionella skalbyxor. På funktionsplagg är det ju också extra noga att plaggen sitter bra så att alla funktioner fungerar och så att barnen kan leka fritt.

Ha det så fint! Lotta*Glad
Svar på tråden Fråga Lotta om Åhlénsbarnkläder