Vill bara berätta om hur mycket mina föräldrar ställt upp för vår familj i sommar :)
Man läser så ofta om att mor - och/eller farföräldrarna är jätte jobbiga eller helt dumma i huvudet så jag tänkte ändra statistiken lite med att göra ett inlägg om hur bra mina föräldrar varit i sommar.
Mina föräldrar bor ca 50 mil från oss så det är ju en bit till dem. dom har sedan äldsta sonen var 1½år haft honom hos sig ensam i ca 1½-2 veckor runt jul och nyår och på sommaren. Han är nu 3år så han har varit där 2 vintrar och 2 somrar. Så sommaren började med att äldsta sonen var hos mormor och morfar i ca 1½ vecka (lillebror är lite liten än så länge för att få åka med). Dom var här i 4 dagar innan dom åkte hem med vår son och vi var där ca 4 dagar när vi var nere och hämtade honom så då umgicks han med mormor och morfar i mer än 2 veckor. (detta var i mitten/slutet av juli)
Vi behövde sedan hjälp en lördag i början på aug och ingen vi känner här där vi bor kunde hjälpa oss så mina föräldrar åkte tåget upp kom upp på fredagen klockan 22:10 och passade sedan våra barn hela lördagen för att sedan åka hem igen vid 08:15 på söndag morgon.
Därefter körde det ihop sig rejält för oss. Jag hade sökt en utbildning som jag i den vevan fick veta att jag kommit in på så jag började skolan den 8 aug. Min man började jobba den 15 aug och ingen av våra barn hade barnomsorg den veckan. Så den 15-19 aug behövde vi hjälp med barnpassning och veckan efter skulle äldsta sonen börja på fsk den 22aug (han skulle byta fsk så han hade inskolning veckan som var) och yngsta sonen började fsk den 23 aug (dock en annan fsk än äldsta) och eftersom jag precis börjat plugga ville jag inte vara borta för mycket.
Då åkte min mamma upp till oss och har varit här från den 15 aug till idag och hjälpt oss med att ta hand om barnen den veckan som vi inte hade barnomsorg och hjälpt till med inskolningen av äldsta sonen så att jag inte missat så mycket i skolan.
Är så otroligt tacksam för vad de gjort för min familj under sommaren och är så glad att dom är så engagerade i sina barnbarn trots att vi bor så långt bort från mina föräldrar.