• aussibaby

Fler gravida i Australien?

Hejsan,
    Nu är jag ju inte förälder ännu, men det känns ändå som om det passar under "utlandsförälder".

Jag är gravid i vecka 15, har BF 26 februari och bor i Perth, Australien.
    Någon annan här som är gravid i Australien eller som bor här och nyligen fått barn? Det vore kul att kunna utbyta lite tankar och erfarenheter.

Hittills har jag "bara" varit hos en GP och ser fram emot att få träffa en midwife, förhoppningsvis nästa vecka. Jag ska skriva in mig på det lokala maternity hospital i veckan och hoppas på att få en tid snart.

Som sagt, ville bara kolla om det finns fler svenska tjejer i min sits i Australien. Glad 

• Svar på tråden Fler gravida i Australien?
  • EmmaOz
    aussibaby skrev 2011-08-29 10:35:36 följande:
    Hejsan,
    Nu är jag ju inte förälder ännu, men det känns ändå som om det passar under "utlandsförälder".

Jag är gravid i vecka 15, har BF 26 februari och bor i Perth, Australien.
    Någon annan här som är gravid i Australien eller som bor här och nyligen fått barn? Det vore kul att kunna utbyta lite tankar och erfarenheter.

Hittills har jag "bara" varit hos en GP och ser fram emot att få träffa en midwife, förhoppningsvis nästa vecka. Jag ska skriva in mig på det lokala maternity hospital i veckan och hoppas på att få en tid snart.

Som sagt, ville bara kolla om det finns fler svenska tjejer i min sits i Australien. Glad 
    Hej,

Jag har en dotter pa 9 manader och bor ocksa i Perth. Vart i Perth bor ni? Hur lange har ni bott har?  Vilken maternity hospital ska du till? Du har BF pa min fodelsedag!Glad Jag fodde pa King Edward i Subiaco. Jag gick ocksa hos en GP forst, fick traffa en midwife i v 22 tror jag det var, efter jag hade varit pa ultraljud. Men jag har inte privat healthinsurance, tror man traffar en miswife tidigare da.

Hoppas att denna sommar inte ar lika varm som forra sommaren, maste vara jobbigt att vara hoggravid da! Jag fick i November, svart att ha en nyfodd i den varmen ocksa, fick mest sitta hemma i aircon forsta manaderna! Skrattande
  • Catoz

Hej
    Jag ar gravid i v 22 och bor i Sydney sen nagra manader. Gar hos privat OB/GYN och hade tankt foda public pa RPA men det fanns inte plats(!) sa jag har hamnat pa Prince of Wales Private Hospital istallet. BF 12 januari...

Hur lange har ni bada bott har? 

Svar på tråden Fler gravida i Australien?