• LinneaL

Till er som TAGIT ricinolja inför förlossning. Söker enkla svar!

Ni som har provat ricinolja

Jag är nyfiken på vad som hände med er som testade ricinolja för att få igång er förlossning. 
    det finns delade meningar om man ska ta det eller inte. det är inte det jag vill veta med denna tråd.

svara bara på detta:

-vad blev resultatet?
    -hur mycket tog ni?
    -vilken vecka+dag var ni i när ni tog det?
    -vad sa er bm när ni frågade om råd om oljan?

Tack! Solig

• Svar på tråden Till er som TAGIT ricinolja inför förlossning. Söker enkla svar!
  • Sanningsdan

Resultat - de smärtsammaste timmarna på toa ever! Värkar kom senare, plågsamma pinvärkar som var regelbundna och gjorde ont men inte gjorde någon nytta alls. Fick sättas igång, det blev en mycket smärtsam och utdragen förlossning.

Minns ej hur mycket men något mer än kompisen rekommenderade.

Var i vecka 42+1

Inskrivande bm på förlossning skakade på huvudet och undrade typ hur jag kunde vara så dum.

• LinneaL

usch, det var verkligen inte kul att höra! vilken tur att bebisen kom ut till slut!

• Kina79

-vad blev resultatet? 
    resultatet blev en bebis

-hur mycket tog ni?
    Kommer inte ihåg, men lite mer än rekommendationerna

-vilken vecka+dag var ni i när ni tog det?
    39+2

-vad sa er bm när ni frågade om råd om oljan?
    Frågade inte nån BM om råd.

Tog ricinoljan på söndag kväll vid 19.30. Somnade 21.00. Var lite körig i magen två gånger, vid ca 21 och vid 23.
    Vaknade 00.40 av första värken. Hade en minut mellan värkarna kl 2.00 och 7,5 mil till förlossningen. Kom in 02.40 och 03.10 är hon född

Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
  • LinneaL

oj vad snabbt  och lätt det verkar som det gick =) tur det gick bättre för dej än mildamatildas!

jag blir så kluven i om man själv ska våga prova det när det börjar bli dax. vill verkligen inte vara med om nån hemsk förlossning.

• Sanningsdan
    LinneaL skrev 2011-08-30 20:17:33 följande:
    oj vad snabbt  och lätt det verkar som det gick =) tur det gick bättre för dej än mildamatildas!

jag blir så kluven i om man själv ska våga prova det när det börjar bli dax. vill verkligen inte vara med om nån hemsk förlossning.
    Så här blev det för mej, mer detaljerat än ovan...tog ricinolja vid 18 kanske, efter någon timme blev det toaletten och där satt jag i tre-fyra timmar, gravid i v 43 och tog mej inte därifrån. Magen krampade oupphörligen,  till slut kom bara vatten, jag hade ONT och jag var trött och slut och jag grät. Stapplade i säng vid 22, en timme senare började värkarna. Eftersom vi hade 15 mil till sjukhus så väntade vi inte hemma så länge, tror vi blev inskrivna vid 04.30.

Värkarna var smärtsamma och regelbundna men som jag sa helt onyttiga. Öppnade mej inte det minsta lilla. Blev mer och mer slut. Man satte igång med dropp till sist och dottern föddes 16.30 dagen därpå. Det var min första förlossning, jag var ung och rädd och HELT SLUT innan förlossningen ens riktigt började.

Säger inte att det behöver bli så för dej, men risken finns, tänk noga på det. Har också hört att det finns risk för riktigt allvarliga komplikationer, det visste inte jag då. Jag förstår inte att man är beredd att ta risken....
  • Vinxen

Ge dig nu TS. Andra tråden idag om detta. Ingen rekomenderar ju det! Vad vill du få ut av det?

• LinneaL

herregud Rynkar på näsan 
    så de fick egentligen sätta igång dej också? för den gjorde verkligen bara dåligt för dej?
    att det kan bli så! låter verkligen skrämmande.

• LinneaL
    Vinxen skrev 2011-08-30 20:32:59 följande:
    Ge dig nu TS. Andra tråden idag om detta. Ingen rekomenderar ju det! Vad vill du få ut av det?
    jag vill höra från kvinnor vad de vart med om genom att ta det. helt enkelt.
Svar på tråden Till er som TAGIT ricinolja inför förlossning. Söker enkla svar!