Fostersysterns mamma , och jag?
Jag har hamnat i vad jag känner är lite av ett dilemma. Det är så att min mamma och styvpappa sedan några år tillbaka tar emot fosterbarn. För tillfället har de två tjejer boende hos sig varav den ena (vi kallar henne Sara) är 13 år och har bott där i ungefär 1,5 år.
Jag studerar på folkhögskola där jag också bor, men nu under sommaren bodde jag hemma hos min mamma, där jag också är under längre lov osv.
Sara har bra kontakt med sin pappa och träffar honom varannan vecka, och det fungerar bra. Däremot har Sara inte haft någon kontakt alls med sin mamma och sin storasyster och storebror. Sen nu i våras hittade Sara sin syster, bror och mamma via facebook. Sara och mamman/syskonen chattade lite och så, men ingenting mer hände förränn nu somras, då Saras morfar (som inte är svensk) hälsade på i sverige och ville få ihop familjen igen. Allt hände ganska fort. De kom på besök några gånger hem till oss, och allt fungerade, och vi hälsade på dem.
Men nu är det så att Sara är ganska arg på sin mamma, hon har känt att mamman svikit och övergivit osv, vilket är förståeligt .