Tonx skrev 2011-11-29 21:23:33 följande:
Jag tycker ärligt att det är underbart! :)
Jag har förvisso bara barnen varannan vecka men jag har styrt det så att jag jobbar på pappaveckorna och är ledig på mina barnveckor. Jag jobbar allt som allt 1 dag i månaden då jag har barnen vilket är fantastiskt!
Har haft det såhär i ett år och jag får verkligen det bästa av allt. Heltidsjobb men ändå hur mycket tid som helst med barnen och tid till träning m.m.
Förr avskydde jag ensamma kvällar men nu älskar jag det.
Varanan vecka ja tänk den som hade så. Men det var väl inte riktigt svaret på frågan om vad so var jobbigast?
logg81 skrev 2011-11-29 21:10:44 följande:
Det där har jag oxå undrat över... De som inte har någon nära... vart hamnar deras barn?
Blir det socialen då? Typ jourhem?
Det måste ju vara en fruktansvärd upplevelse för barnen. Min dotter är ju såpass stor att hon kan berätta vad hon själv vill och hon förstår om man berättar saker för henne även om man får berätta på en 4-årings vis.
Men fy... vad är det för jourhem hon hamnar i då om jag inte hade haft min familj?
Nej... vi får bannemej hålla oss superkrya!
Ja efter den gången så fick man sig en tanke ställare. Hade en superfin vän från Gbg som kom hjälpte mig med sonen. Mamma var helt slut efter första veckan hon hade honom. Min vän Mia som jag prisar högt. Hon lämnade & hämtase sonen på dagis. Nu mer än någosin ser man över vilka ens vänner är Vart har jag min familj om det händer mig/oss ngt? Man får en så stor klump. Likadant om jag skulle dö- Pappan som aldrig varit med i bilden vet jag skulle bli förfrågad om överhuvud så att säga. Men måste skriva en sista önskan om vart jag vill sonen skulle bo om jag skulle gå bort. Vill att sonens faddrar tar handom honom då dom har barn i bra ålder & stabilt hem & nära övriga i släkten. Nära sin mormor som är hans största trygghet. då min mamma är 55 o ingen ungdom längre tyckte hon med att det var bäst.
Hur har ni andra det? med barnvakter & hjälp & så?