Skall raka fittan för första gomgen och behövet TIPS!!!!
Som rubriken säger.
Jag är sugen... men inte på kli och röda prickar.
Tips av alla de slag välkomnas och utbyte av erfarenheter.
Som rubriken säger.
Jag är sugen... men inte på kli och röda prickar.
Tips av alla de slag välkomnas och utbyte av erfarenheter.
Nu är inte jag någon expert men är nog ganska säker på att vi killar inte får prickar i ansiktet tack vare andra saker än aftershave. Detta antar jag eftersom jag själv inte använder det och inga av mina vänner heller. Tror att användadet av aftershave har minskat ganska mycket med årens gång. Vad har däremot tror är följande. Huden är olika i ansiktet jämfört med de nedre regionerna samt att det är olika sorts hår. Tror dock det mesta i detta ämne är individuellt. Folk är olika helt enkelt, vissa får prickar lättare andra svårare. Bra och vass hyvel är mitt enda konkreta råd. Sen får du helt enkelt prova dig fram med olika saker och tips se om något funkar för dig.
För att vara enkelt snabbt och smärtfritt!! så använd en rakapparat.
Varför dådå?
Jo killar använder det i ansiktet varje dag, och är killar känsliga i ansiktet?
Gör det ont att raka sig i ansiktet? hade man sålt nån rakapparat till killar?
Men ta inte en som klipper med en fram ontillbakarörelse, utan ta en som har 3St runda klippgrejor (knivar?) dom är mjukast.
Så kör sladden i väggen och maskinen i busken, och le!
Rakborste, raktvål och hyvel, hur lent som helst!
Kör med vax istället, så slipper du irriterade hårsäckar.
Ursäkta kanske jättedum fråga men när könshåret växer ut och det kliar, är det någon mer än mig som förväxlat det med att vara sexuellt upphetsad?
Och så har man sex mer för att klia området med hjälp av hans könshår än att man egentligen är upphetsad?
Är jag ensam om detta?
Klipp först, sedan någon form av tvål eller raklödder. Använd en riktig rakhyvel med nytt blad, börja medhårs, när du är klar med det, mer lödder och kör mothårs.
//man 60, rakat mig i 45 år.
Jag raker inte min sambo, men tar varje hår med en pincett. Det så jättekul för oss båda? när det klart, använder jag en Tee Tree / mandelolja blandning till att göra huden mjuk. Den blandningen tar också bort tysken för inflammation.
Men klart då behöver du din partner med, men testa det
Använd raktvål, borste och hyvel. Jobba upp ett fint skumt och borsta ut det noga över det som ska rakas. Lovar att det blir lent, Roligare om någon gör det också..;0)
Använd raktvål, borste och hyvel. Jobba upp ett fint skumt och borsta ut det noga över det som ska rakas. Lovar att det blir lent, Roligare om någon gör det också..;0)
Min fru rakar sig inte, det gör jag åt henne. Jag använder en rakapparat, Oneblade, som är till för att ansa skägg och könshår. Den kanske är snällare än rakhyvel? Hon har inga problem, såvitt jag vet.
Och så är det ju så mysigt att få raka hennes blygdläppar, sen smörja dem med olja eller glidmedel, och sen... och sen...
Brukar använda kokosolja att raka med sen parfymfri deo då brukar rödtottarna hålla sig borta visst du kan ju inte ha det innanför men på ?torra? ytorna går de bra annars på med lite olja😅
Har fått raka ett antal av mina ex - ett riktigt bra förspel att raka varandra b.t.w ..
Se till att ha ny hyvel, tvål eller rakskum och en skål med varmt vatten (eller ännu hellre, gör det i badkaret)
Värm upp med det varma vattnet vispa upp skum i rakborsten.
Om det är lite långhårigt, börja medhårs för att sedan finputsa mothårs.
Blir slätt och mjukt och de kvinnor jag rakat har aldrig fått röda prickar av rakning trots att vi aldrig smort efteråt. Men. alla är väl olika........
Vad har det med otrohet att göra?
Min fru rakar sig inte, det gör jag åt henne. Jag använder en rakapparat, Oneblade, som är till för att ansa skägg och könshår. Den kanske är snällare än rakhyvel? Hon har inga problem, såvitt jag vet.
Och så är det ju så mysigt att få raka hennes blygdläppar, sen smörja dem med olja eller glidmedel, och sen... och sen...