Sandra N skrev 2011-09-13 20:41:56 följande:
håller alla tummar o tår! Håller med dig om att det e oron o ångesten som e värst, sj sticket kände jag knappt
Sa de till dig hur länge man behöver vara orolig över missfall? Fösta ggn jag var dit för tidsbestämning sa sköterskan att det finns fall då kvinnan inte märkt av att ngt gått fel förrän på RUL! Detta påstående spökar fortfarande i mitt huvud. Läkaren som utförde provet sa dock att om jag inte märkt ngt inom 24h borde allt va ok. Längtar till rul 27/9!
Tack så mycket!
Nä, de sa ingenting om någon tidsram, men vad jag har läst mig till så borde man känna något inom några dygn, så jag går på det. Har haft lite sammandragningar idag, men det har jag också läst att det är normalt, så det är inget jag oroar mig för. Har även läst att det är vanligt med sammandragningar just i den här graviditetsveckan också, så det kan ju lika gärna vara det. Jag har ju inte haft ont, så det är nog ingen fara. Tror inte du behöver oroa dig heller, även om jag förstår att du gör det. Jag tycker även att jag känner lite rörelser i magen ibland, vilket jag har blandade känslor inför. Jag vill såklart inte få missfall, men om det visar sig att barnet inte är friskt så överväger vi att avbryta, och då känns det jobbigt att ha känt sparkar innan dess... samtidigt som jag såklart vill känna att allt är bra där inne. Svårt det där. Förstår att du längtar till RUL, jag ska ha mitt först den 11 oktober, så det är ett tag kvar...