När byter man från första bilbarnstolen till nästa?
När byter man från babysafen till nästa bilbarnstol?
Några tips på vilka som är bra??
När byter man från babysafen till nästa bilbarnstol?
Några tips på vilka som är bra??
aha.....då fattar jag även varför ni har era barn bak..... är kanske lite extra trög idag?!
Nu är ju min skrutta 11 mån......och kan kanske sitta lite rakare och på så sätt vara fram?! Eller så får vi korsa remmarna som du tipsade om och flytta fram sonen.
En sista fråga (om du står ut) visst är hiwayen godkänd från 0 kg och inte 9 kg? Skruttan är liten och väger inte så mkt ännu.
Än en gång tack så mkt!
Hur konstigt det än låter så kommer vi inte att köpa en twoway, tänk vad mkt enklare allt vore om man fick ta alla beslut själv. Och säga emot argument som alla andra på gatan har redan vänt sina barn är svåra att överträffa......
Har lyckats "lobbat" att vi ska köpa en ny stol till dottern och inte vända sonen (som alla andra gör) och på så sätt ha båda bakåtvända så långe han kan sitta i sin hiway. Eftersom han ändå har några cm kvar så känns det ändå helt ok.
Storebror var i din sons "klass". Var helt övertygad om att jag skulle få två stora barn men har insett att skruttan på 11 mån och 71 cm inte räknas som stor.
Tack igen för dina svar, ska gå sova nu.
Alltså vi har bytt ganska sent (runt året med båda) men jag märker ju att det tydligen är helfel
Jag tycker stolarna är alldeles för raka i ryggen för att man ska kunna sätta ett litet spädbarn i en vanlig bakåtvänd, men det är jag det... dessutom är ingen av våra tjejer särskilt stora, allra helst äldsta dottern är mycket liten för sin ålder och det skulle ha känts helt sjukt att sätta henne i en jättestol redan vid 4-5 månaders ålder! Hon skulle ha drunknat i den... så jag kan ärligt inte se hur storleken inte kan spela någon roll faktiskt. Förövrigt är ju two-way rekommenderad tidigast från 9 månader så...
Då är det bestämt, på söndag åker vi till babyproffsen och shoppar en hiway till dottern.
Tack för alla era argument som övertygade mannen om att skruttan behöver en ny stol.
Nu håller vi tummarna för att stolen ska få plats när babyskyddet idag är så att vi slipper greja med storebrors stol.
Hej!
Har inte följt tråden men undrar om någon har ett bra förslag på en bra första barnstol? Väntar barn nu i november och är helt ny på området. =)