• Anonym (Jojo)

Föds man som homosexuell?

Tror ni man föds som homosexuell eller är det något man "blir" sen?

• Svar på tråden Föds man som homosexuell?
  • Anonym (Undrande)
    YummyMami skrev 2013-01-24 12:15:53 följande:

Nja, tror ändå det är lite mode i det. Under Romartiden var det politik och karriär för männen.
    I det antika Grekland var det väl närmast regel att de unga männen hade sex med andra män innan de blev så gamla att de fick gifta sig.
  • YummyMami
    Anonym (Undrande) skrev 2013-01-29 10:07:36 följande:
    I det antika Grekland var det väl närmast regel att de unga männen hade sex med andra män innan de blev så gamla att de fick gifta sig.

Ja, det vill säga det var politik. Alla hade inte sex med män men främst inom militären så tog de äldre gärna av de yngre rekryterna. Det gav karriärmöjligheter till den unga mannen och ung söt pojke till mannen. De var ju i stort sett barn när de fick gå sin militärtjänstgörning. Sen kunde det bli karriär av det.
  • Anonym (Undrande)
    YummyMami skrev 2013-01-29 11:51:27 följande:

Ja, det vill säga det var politik. Alla hade inte sex med män men främst inom militären så tog de äldre gärna av de yngre rekryterna. Det gav karriärmöjligheter till den unga mannen och ung söt pojke till mannen. De var ju i stort sett barn när de fick gå sin militärtjänstgörning. Sen kunde det bli karriär av det.
    Nästan alla fria män skulle bli krigare och till krigarens manlighetsideal hörde att vara sexuellt erfaren och aktiv. Eftersom männen inte fick gifta sig innan de var 30, var sex med andra män ett sätt att skaffa sig denna erfarenhet.
  • YummyMami
    Anonym (Undrande) skrev 2013-01-29 12:08:48 följande:
    Nästan alla fria män skulle bli krigare och till krigarens manlighetsideal hörde att vara sexuellt erfaren och aktiv. Eftersom männen inte fick gifta sig innan de var 30, var sex med andra män ett sätt att skaffa sig denna erfarenhet.

Inte undra på att horhusen var populära och hade ett accepterad plats i samhället.
  • Anonym (Undrande)
    YummyMami skrev 2013-01-29 12:54:20 följande:
    Inte undra på att horhusen var populära och hade ett accepterad plats i samhället.
    Det var sex med andra män och med prostituerade som stod till buds för männen under 30. Flickorna skulle förstås vara orörda tills de gifte sig, vilket de vanligen gjorde före de var 20, så männens sex fick rikta in sig på ovannämna kategorier. Avhållsamhet var svårt med tanke på den höga giftermålsåldern och det funkade inte heller med det ovannämnda krigaridealet, män skulle ha sex helt enkelt. 
  • rlevitte
    YummyMami skrev 2013-01-29 08:31:03 följande:
    Ja, kanske man borde ha sån där rosettkampanj? Hetro, bi och homo färg.
    Den varianten kör jag med viss regelbundenhet.  Har några poly-knappar fastsatta på nån ryggsäck, nån jacka och så.  Den som noterar noterar och får gärna fråga, liksom.  Vad gäller hetero/homo/bi så kanske det skulle räcka med en liten regnbågsflagga på jackslaget?

Mvh,
    Richard 
  • YummyMami
    rlevitte skrev 2013-01-29 16:54:29 följande:
    Den varianten kör jag med viss regelbundenhet.  Har några poly-knappar fastsatta på nån ryggsäck, nån jacka och så.  Den som noterar noterar och får gärna fråga, liksom.  Vad gäller hetero/homo/bi så kanske det skulle räcka med en liten regnbågsflagga på jackslaget?

Mvh,

Richard 

Ja men en regnbåge berättar inte om vilken hylla bäraren tillhör! Vore lite småskoj med att ha egna flaggor, så som din pollyknapp. Den flaggar ju för tillgängligheten så att säga.
  • rlevitte
    YummyMami skrev 2013-01-29 17:06:49 följande:
    Ja men en regnbåge berättar inte om vilken hylla bäraren tillhör! Vore lite småskoj med att ha egna flaggor, så som din pollyknapp. Den flaggar ju för tillgängligheten så att säga.
    Jag tänker mer att flaggan räcker, resten blir en anledning till trevligt samtal om man alls är nyfiken, liksom.
    Mina polyknappar säger inte så himla mycket det heller.  De säger att jag kan vara ihop i någon form med fler än en, men sen finns det rätt många sätt att se på relationer och hur man organiserar dem...  också en anledning för trevliga samtal :)

Mvh,
    Richard 
  • Caroline017

Hmn, svårt att säga!
    Finns det verkligen ingen forskning på om man föds som homosexuell eller inte och isåfal vad säger den? nu kanske det inte är så viktigt, vad vet jag.

Det verkar dock som att många är lite äldre när de upptäcker sin homosexualitet, kanske har det att göra med sahällets syn på det men kan det också ha att göra med att man inte riktigt förstått det före en viss ålder? isåfall kanske det är mer miljö än genetiskt. 

• Nikkig

Ingen föds ju med en sexualitet. Barn är ju inte sexuella, så det utvecklas ju senare i åldern menar jag.

• Anonym
    Nikkig skrev 2013-01-30 01:38:17 följande:
    Ingen föds ju med en sexualitet. Barn är ju inte sexuella, så det utvecklas ju senare i åldern menar jag.
    Du skämtar nu antar jag? Med tanke på hur felaktigt dina påståenden är.
  • rlevitte
    Bill50X skrev 2013-01-30 02:50:46 följande:
    Genetisk avvikelse?
    Från det som anses vara vanligast?  Javisst.  Och?

Mvh,
    Richard 
  • YummyMami
    Bill50X skrev 2013-01-30 02:50:46 följande:
    Genetisk avvikelse?

Ja kanske, med tanke på att människans förmåga till att tala är oxå avvikelse. Två allvarliga mutationsfel ledde till förmågan att kunna föra fram ljud i form av tal. Alla avvikelser är inte nödvändigt fel ju per automatik bara för att det är en avvikelse.
  • Apmor2
    Nikkig skrev 2013-01-30 01:38:17 följande:
    ? hur menar du och vad har du för belägg??
Svar på tråden Föds man som homosexuell?