• Anwen

Någon mer som startar utredning undrer hösten?

Vi har försökt bli gravida i över ett år utan nåt som helst resultat, just nu känns det som om jag gett upp. Men vi har iaf fått tid för fertilitetsutredning med en första träff nästa fredag. Sambon ska lämna spermaprov nån gång under nästa vecka. Får se vad som väntar under besöket, men ska bli skönt att äntligen komma igång och förhoppningsvis kanske få nåt svar på varför det inte vill sig för oss.
    Fler som påbörjar utredning nu under hösten? Hade känts bra att följas åt, kunna dividera med fler i samma/liknande situation och skede.

• Svar på tråden Någon mer som startar utredning undrer hösten?
  • Edwin

Ville sig inte den här gången heller.....Rynkar på näsan  känns långt till hösten.....
    Hur går det för er? Har du ringt sjukhuset om hormonprov?

• Anwen

Ja, har faktiskt lyckats göra det. Fick en telefontid i februari, så får se vad hon säger då...

• Edwin

Hur gick det med proverna? Hur går det för er? Funderar på IVF här...inte blivit nåt än...

• Anwen

Inga prover blev det (inga indikationer på att det skulle behövas), men blev så småningom en äggledarspolning som inte heller visade nåt knas. Så allt verkar tip top! förutom att vi inte lyckas bli gravida då :S. Men nu håller vi tummarna att spolningen i sig ska ha gett kroppen en skjuts i rätt riktning, BIM om mindre än 2 veckor. Om vi fortfarande inte lyckas på egen hand blir det IVF till hösten.

• Edwin

Så du fick inte heller göra prov på dag 3 och 21? det fick inte jag heller och det funderar jag på tänk om jag inte har ägglossning...det har gått 4 försök nu sen spolningen men inget plus än....känns jätte jobbigt...ska ringa innan sommaren och ställa oss i kö för IVF.

• Anwen

Har du kollat med ÄL-tester? Har du regelbunden cykel? Har de inte sett nåt om ägglossning vid ultraljud? Hos mig har de vid VUL och vid första försöket till spolning sett att ägglossning nyligen skett, och vid spolningen att ett snart skulle lossa. Mina cykler räknas som regelbundna även om det kan variera lite, och de är snarare korta än långa. Enl. våran gyn behövde man inte ta de hormonproverna om man inte hade långa eller oregelbundna cykler etc.

• Edwin

Jo jag har regelbunden mens och positiva ägglossnings test och hon sa att det fanns äggblåsor på VUL men jag läste här inne att det kan visa sig ändå fast inget ägg släpper...å då börja man ju fundera såklart att det kanske är så å eftersom dom inte gjorde test på dag 3 och 21. Man försöker ju hitta alla lösningar för att det ska bli men det är väl bara å inse snart att det går inte...det får bli IVF. Men det är många funderingar kring det....kanske kan följas åt om ni också har funderingar på det efter sommaren?

• Anwen

Absolut! Har BIM på söndag, men tror verkligen inte det tagit sig denna gång heller :S. Så less på detta!

• Edwin

Hur har det gått för er över sommaren? Vi väntar nu på IVF, om 3 v börjar vi.

• Anwen

Väntar också på IVF... Väntar kallelse i november/december nån gång... Hade velat komma igång tidigare, men men.. Hoppas det hjälper iaf!

• Anwen

Hej igen! Såg precis att du kommit till tråden för IVF Falun - visste inte att du också tillhörde Falun! :). Har själv inte skrivit i den tråden men läst lite, så tänkte göra en snabb uppdatering här istället. Är nu äntligen gravid! :D Gick på första IVF-försöket. Hoppas det snart tar sig för er också. Har ni hunnit med nåt försök redan? Ni skulle väl börjat då i oktober/november va?

• Edwin

Va roligt! Grattis till er! Jo vi trodde att vi skulle få börja då i höstas men hade en telefontid med läkaren då och det bestämdes att vi skulle få börja efter nyår. Så vi har väntat och väntat och nu ska vi äntligen iväg på första träff med läkare i början på mars. Va roligt att ni också tillhör Falun:) Har bara hört en massa positivt om dom och vi hoppas nu att det är våran tur att bli föräldrar:)

• Anwen
    Edwin skrev 2013-02-19 13:09:21 följande:
    Va roligt! Grattis till er! Jo vi trodde att vi skulle få börja då i höstas men hade en telefontid med läkaren då och det bestämdes att vi skulle få börja efter nyår. Så vi har väntat och väntat och nu ska vi äntligen iväg på första träff med läkare i början på mars. Va roligt att ni också tillhör Falun:) Har bara hört en massa positivt om dom och vi hoppas nu att det är våran tur att bli föräldrar:)
    Okej! Varför skulle ni vänta? Går ni via landstinget eller privat? Har också bara positiva erfarenheter av Falun... :) Håller tummarna för er! Uppdatera gärna hur det går längs vägen/behandlingen. Spännande år detta!
  • Edwin

Det va slutet på oktober och han sa att vi inte skulle hinna innan jul uppehållet. Ja jag uppdaterar vad som händerGlad Det här blir vårat år hoppas jag Flört

• Anwen

Ah, okej! Vi hade vårat samtal i början av november, skulle inte heller hinna före jul, men fick iaf börja spraya precis innan jul så hann med i januari istället.

• Edwin

Nu är jag igång med sprayandet sen i måndags:) Känns bra! Hur mår du? Vilken vecka är du i?

• Anwen

Spännande! Vilken spray får du? Hoppas du får må bra under behandlingen. Jag fick mestadels svettningar (främst nattetid) och yrsel när jag sprayade (Synarela).
    Jag är i v.8+1 idag, varit väldigt illamående i drygt en vecka nu, konstant! Lite lugnare på morgonen, sen går det bara utför för varje timme och kvällarna har varit hemska (inte spytt nåt dock). Pratade med barnmorskan på telefon i måndags och blev rekommenderad att stanna hemma och vila några dagar/en vecka, vilket jag till sist gjorde (från igår). Har idag varit till läkare och lyckats tjata till mig Lergigan comp (blev yr av Postafen), vilket hon till sist gick med på om jag lovade stanna hemma första dagarna och se hur jag reagerar på dem (måste kunna köra till/från jobbet). Så tog min första tablett idag på lunchen, och min aptit är tillbaka! Megahungrig, känns omättlig, tills jag plötsligt blir proppmätt :P. Lite illamående fortfarande, men mycket bättre än tidigare kvällar!

• Edwin

Jag har Synarela, har inte känt av just några biverkningar än men de hinner väl komma. Oj va jobbigt med illamående men det blir nog bättre. Hoppas såå att vi också lyckas!!

Svar på tråden Någon mer som startar utredning undrer hösten?