• Starelli

Gripe water - kolik

Jag är verkligen så chockad att jag inte ens kan sova även om jag behöver det nu. Vår lills dötter har skrikit dag som natt utan att sova fram tills nu. Vi blev rekommenderade gripe water och beställde den, ( kan tilllägga att vi har testat alla andra droppar och mat ) idag innan hon somnade vid 11 tiden gav vi henne en tesked gripe water och enda gången hon har vaknat är när hon har varit hungrig och sen har hon somnat igen. Det kanske är för tidigt för och säga om det verkligen är gripe waters effekt men vad kan det annars vara? Jag återkommer med mer besked om hon fortsätter och sover så här bra varje natt. ( det kan oxå vara det att hon inte har sovit på flers nätter och nu är hon helt slutkörd) men jag hoppas på gripe waters effekt

• Svar på tråden Gripe water - kolik
  • Triple Trouble

Åh vad bra, synd att jag inte visste det. Våra twins hade kolik och skrek dygnet runt i 6 månader..

• 1969
    chessi100 skrev 2011-09-03 13:05:54 följande:
    vad är detta för nåt? speciellt vatten eller
    Huvudingrediensen är vatten och bikarbonat (syraneutraliserande) vilket är vanligt att man använder i huskurer mot halsbränna. Sedan brukar det vara oljor av fänkål, anis och andra matsmältnings-stimulerande örter. Förr i tiden har den även innehållit alkohol, men inte numera.

Natriumbikarbonat brukar inte rekommenderas till de som ska ha en saltfattig kost (t.ex. bebisar) på grund av sitt natriuminnehåll.
  • Just me

Idag har jag fått hem mina 2 flaskor. Ska börja ge tösen vid nästa måltid.. Väntar spänt på resultat. Skulle bli världens lyckligaste om den skulle fungera.. Håll tummarna! :)

Ts: Går det fortfarande bra? (HOPPAS)
    Det låter på många som att det är en mirakelkur det här ju  

• Starelli

Det har gått jätte bra. Hon skriker inte längre och sömnen har blivit mkt bättre. Återkom när du har testat :)

• cocos87

Oj, tänk om man visste om det här när dottern skrek dygnet runt.

Men nu vet jag om man skulle få en till kolikbebis :)

Nathalie 090607, Leo 101105
  • ambriosa

Har också använt gripe water i 10 dagar nu! Lillen är helt förvandlad och vi är chockade över resultatet.
    Jag har däremot lite svårt att veta när och hur mkt man ska ge eftersom han kräks upp mycket.
    Efter amningen så somnar han, måste då väcka honom och ge 5ml,sen vill han amma lite till och sedan kräks han kraftigt. Hur gör ni? 

• johanna445

Gripe Water går att beställa från www.gripewater.se, funkar super!
    Det bästa med Gripe Water är ju att det endast innehåller växtextrakter.

Svar på tråden Gripe water - kolik