Akrylnaglarna lossnar- Ska jag klaga eller skylla mig själv?
Jag är nagelbitare så mina naglar är väldigt korta. Hon påpekade att det var de värsta naglarna hon hade sett men att hon skulle försöka ändå. Mitt enda krav var att jag ville ha korta naturliga naglar.
När hon var klar var jag riktigt nöjd. Det såg riktigt bra ut och jag som aldrig haft naglar förr blev alldeles till mig. Dock tyckte jag de fortfarande var för långa. Men hon övertalade mig att ha kvar längden och vänja mig. Annars skulle jag ringa henne för att fila ner.
Hela helgen gick och jag kände mig piffig osv. Men jag ringde henne på måndagen ändå för att fila ner ytterligare. Betalade inget för detta.
Hur som haver så har naglarna ramlat av allt eftersom. Det har liksom blivit luft under nageln så de har sett ut som riktiga lösnaglar. När jag tvättade håret en dag gick tre naglar av av sig själv, hela nageln lossnade. Min riktiga nagel under var helt oskadd. Men igår fick jag nog... nästan alla naglar utom tummarna var lösa. Så jag drog av dem. De lossnade väldigt lätt så det gjorde inte ont och nageln under var oskadd och frisk.
Så nu frågar jag er.... vad fan ska jag göra? Vad är dina erfarenheter av konstgjorda naglar? Det som jag beskriver ovan kan ju inte vara bra va? Jag vet ju inte eftersom det var första gången jag skaffade naglar.
Så en till grej och ska jag vara jobbig och gå tillbaka för att riskera en konflikt med nageltjejen eller ska jag skita i det bara?
Tyvärr har jag ingen förebild men jag har en efterbild om ni önskar se. Det enda fingret som har en nagel kvar är tummen.