• Little Loca

Akrylnaglarna lossnar- Ska jag klaga eller skylla mig själv?

För exakt en vecka sedan gjorde jag naglar. Det blev akrylnaglar som tjejen rekomenderade.

Jag är nagelbitare så mina naglar är väldigt korta. Hon påpekade att det var de värsta naglarna hon hade sett men att hon skulle försöka ändå. Mitt enda krav var att jag ville ha korta naturliga naglar.

När hon var klar var jag riktigt nöjd. Det såg riktigt bra ut och jag som aldrig haft naglar förr blev alldeles till mig. Dock tyckte jag de fortfarande var för långa. Men hon övertalade mig att ha kvar längden och vänja mig. Annars skulle jag ringa henne för att fila ner.

Hela helgen gick och jag kände mig piffig osv. Men jag ringde henne på måndagen ändå för att fila ner ytterligare. Betalade inget för detta.

Hur som haver så har naglarna ramlat av allt eftersom. Det har liksom blivit luft under nageln så de har sett ut som riktiga lösnaglar. När jag tvättade håret en dag gick tre naglar av av sig själv, hela nageln lossnade. Min riktiga nagel under var helt oskadd. Men igår fick jag nog... nästan alla naglar utom tummarna var lösa. Så jag drog av dem. De lossnade väldigt lätt så det gjorde inte ont och nageln under var oskadd och frisk.

Så nu frågar jag er.... vad fan ska jag göra? Vad är dina erfarenheter av konstgjorda naglar? Det som jag beskriver ovan kan ju inte vara bra va? Jag vet ju inte eftersom det var första gången jag skaffade naglar.

Så en till grej och ska jag vara jobbig och gå tillbaka för att riskera en konflikt med nageltjejen eller ska jag skita i det bara?

Tyvärr har jag ingen förebild men jag har en efterbild om ni önskar se. Det enda fingret som har en nagel kvar är tummen.
  • Svar på tråden Akrylnaglarna lossnar- Ska jag klaga eller skylla mig själv?
  • 071001

Dessvärre är det så att naglarna är olika och det betyder att det fäster olika bra. För min del har gått utmärkt att ha akryl på mina då korta avbitna naglar.
    Du kan gå tillbaka och berätta vad som hänt. Kanske kan du få rabatt och prova ett annat material?

• OneL0ve

Det e lite svårt det där.
    På vissa människor så stöter det ifrån å då lossnar dom. Men samtidigt så ska akrylnaglar hålla längst (om jag inte minns fel)

Hör med henne vad hon säger.    

• kellikopter

Ta gele nästa gång! jag tycker verkigen att det sitter skitbra.
    testa att gå till någon annan för att se om det är dima naglar eller tjejen som gjort fel.

• Little Loca
    kellikopter skrev 2011-09-02 13:54:43 följande:
    Ta gele nästa gång! jag tycker verkigen att det sitter skitbra.
    testa att gå till någon annan för att se om det är dima naglar eller tjejen som gjort fel.
    kan man göra det på korta naglar?
  • accept

är man nagelbitare så ramlar dom lättare, jag har haft akrylnaglar i fyra månader, och dom första två lossnade dom jämt. Nu är mina naturliga längre så nu finns det mera fästyta. Fick veta det när jag gjorde mina.

• OneL0ve

Nu e jag helt efter på att svara. Men jag e väl lite halft nagelbitare (va värre förr) och jag gör alltid gele naglar vilket jag tycker ser bättre å håller bättre. Men det kanske bara e på mej.

Testa dej fram först så får du ser vilka dina naglar inte stöter bort. Det e lite svårt det där för alla göra inte likadant.

lycka till    

• nyfiken flax

Har gjort gelé någa gånger men det håller inte alls på mina naglar, lossnar efter en vecka. Dessutom har de varit tjocka o klumpiga. De ser bra ut på håll, men nära ser det bara äckligt ut tycker jag. Så gelé vill jag inte rekommendera! Brukar kolla på andras fixade naglar och det är nån enstaka gång jag ser nån som har riktigt snygga naglar, de flesta ser inte OK ut (enligt mig).

• JessicaKrantz

Hej,

Är själv en gelénarkoman när det kommer till nagelförlängningar. Eftersom det finns så mycket missvisande information därute så kan ja tipsa om några som verkar ha koll!  Här får ni samtidigt tips och trix, samt att de besvarar alla dina frågor.

http://www.stjarnsalongen.se/fordelar-med-gelenaglar

Svar på tråden Akrylnaglarna lossnar- Ska jag klaga eller skylla mig själv?