Kortison vid äggdonation
Jag vill höra hur ni andra har använt prednisolon (när i cykeln fick ni det, vilken styrka mm) . Berätta allt ni kännner till kring denna stödmedicinering!
Kram på er andra kämpare som längtar efter en liten!
Jag vill höra hur ni andra har använt prednisolon (när i cykeln fick ni det, vilken styrka mm) . Berätta allt ni kännner till kring denna stödmedicinering!
Kram på er andra kämpare som längtar efter en liten!
Jag äter 40mg/dag och fick börja med det några dagar innan av min svenska gyn som ville höja dosen för min endometrios. ÄD-klinken höll med.
babybabybaby: Nej, det visste jag inte..Eller..jo, kliniken har bara planerat nedtrappning vid ett plus, vid minus så vet jag inte.
Hej alla här på tråden, jag har ET imorgon, jag läser att det är många som blir ordinera cortison, jag har reumotoid artrit sedan 18 år tillbaka, och har använd kortison i perioder, min skukdom är inte aktiv just nu, jag slutade med medicinering för ca.4 år sen i samband med planering av barn, men när jag frågade min gyn han sa att de behövs inte, men jag har en autoinmun sjukdom. Ska höra med dem på kliniken om det här, jag funderar och funderar.
MrsCelan jag önskar dig en stor plus, jag fick alltid trappa när dosen med kortison
Jag har också en autoimmun sjukdom: psoriasis.
Den var mycket intensiv när jag var barn och då gick jag på långa kortisonkurer. På "äldre dar" har den blommat upp endast enstaka gånger. Jag får då och då någon liten fläck. Jag hade inte haft någon sådan fläck på väldigt länge. Gissa när den kom?! Precis vid ET! Jag blev helnojjig då jag vid denna ÄD beslutat att helt skippa kortisonen.
Men det gick ju bra ändå! :)
Så jag vet inte jag... om kortison verkligen är nödvändigt...
Igår var på ET fick två 8 cellig embryo överförda och 3 till frysen,beta 5-7/10, och jag fick öka medicinering mer progesteron eftersom jag har 5 små intramuskelär myomer, men Dr. var noga att lägga embryo en bit från myomet.
Jag fick bland annat lite dos att kortison 0,5 mg(dexmethasone) och hjertomagnyl är som fragmyl blodförtunnande, jag fick inte ordination innan ET men nu har jag börja med dem.
Det känns som evighet sen jag använde så mycket tableter, men det ska hjälpa embryom att fästa, nu har jag 2 långa veckor framför mig.
Hej!
En liten fråga, hur länge efter att ni plussat har ni fortsatt med kortison???