• Nikolina

Bojkotta Adlibris som säljer bok som uppmuntrar till barnmisshandel

Jag har tagit ställning, gör ni?

Detta har jag skrivit till Adlibris:

"Jag läser till min bestörtning att ni säljer en bok om barnaga=barnmisshandel Instructing a childs heart.

På grund av detta vill jag att ni avslutar mitt konto hos er omedelbart.

Jag har varit väldigt nöjd med att vara er kund och tycker det är synd att ni visar ett sånt dåligt omdöme att ni säljer denna fruktansvärda bok.

Om ni inte känner till detta så är det förbjudet att slå barn i Sverige och att sälja denna bok uppmuntrar svaga personer till att förstöra sina barn.

Jag hoppas att ni inser ert misstag och tar ert förnuft till fånga och slutar att sälja denna."

Detta är en bok om hur man slår sitt barn bäst med käpp. Något som blir större och större i England och USA.

Tycker nog att svenska förlag borde ha bättre vett än så. Så jag ser inget annat val än att bojkotta för barnens skull.

• Svar på tråden Bojkotta Adlibris som säljer bok som uppmuntrar till barnmisshandel
  • Nikolina
    anyXX skrev 2011-09-05 13:06:23 följande:
    bokus säljer också den
    Jag vet men jag är bara kund hos Adlibris. Gör en ny tråd.
  • vittra

Jösses?!

Jag älskar adlibris och tycker det är lite väl överdrivet att bojkotta dem för något sånt här, de kan knappast ha läst varenda bok de säljer. Men att maila dem och kräva att de tar bort boken ur sortimentet tycker jag absolut att man ska göra! Det här är ju katastrofalt, jag kan inte tänka mig annat än att de tar bort boken.. allra helst om det tom skrivits om det i media.

• Nikolina
    vittra skrev 2011-09-05 13:43:20 följande:
    Jösses?!

Jag älskar adlibris och tycker det är lite väl överdrivet att bojkotta dem för något sånt här, de kan knappast ha läst varenda bok de säljer. Men att maila dem och kräva att de tar bort boken ur sortimentet tycker jag absolut att man ska göra! Det här är ju katastrofalt, jag kan inte tänka mig annat än att de tar bort boken.. allra helst om det tom skrivits om det i media.
    Jag la faktiskt till på slutet att jag kan tänka mig att bli kund igen om de tänker om.

Jag har också tyckt mycket om dem och köpt många böcker av dem så jag hoppas de slutar omedelbart att sälja den.
  • thomas55

Eftersom det går att hitta sidor om barnaga på internet så kanske du skulle bojkotta internet också

• MalinEddie

Jag kommer inte bojkotta adlibris men har skickat ett mail. Jag hoppas att de tar bort boken ur sortimentet.

• MalinEddie
    anyXX skrev 2011-09-05 13:06:23 följande:
    bokus säljer också den
    CDON.COM säljer den också.
  • thomas55

Reklam för boken på youtube -BOJKOTTA NU

• Issa79
    thomas55 skrev 2011-09-05 14:03:45 följande:
    Eftersom det går att hitta sidor om barnaga på internet så kanske du skulle bojkotta internet också
    Känns som lite väl svart/vitt tänkande.

TS. Jag ska också maila adlibris o ifrågasätta varför de väljer att ha en sådan bok i sitt sortiment. Barnaga är dessutom förbjudet i Sverige.
  • thomas55
    Issa79 skrev 2011-09-05 16:24:37 följande:
    Barnaga är dessutom förbjudet i Sverige.

Det är inte en svensk bok - man kanske kan sälja också de böcker/tidningar man inte tycker om
  • Issa79

Torde inte vara helt rätt o sälja böcker med instruktioner om hur man bryter mot lagen. Annars kunde man ju likväl sälja böcker om både framställning av droger och hur man tillverkar bomber.

• thomas55

Nu är det en firma som säljer alla böcker i hela världen.

Dom har naturligtvis böcker om bombtillverkning, marijuana, Hitlers Mein Kamps, biblen, koranen, böcker om satanism, alkoholtillverkning, och allt annat folk kan skriva om.

Bojkotta internet istället

• Issa79

Hahaha menar du att adlibris säljer alla böcker i hela världen? Den var ny o fin den.

• thomas55

Kanske uttryckte mig lite oklart - du får tag på det mesta på engelska/tyska som finns på lager i världen.

Kolla för skoj skull om du känner till någon bok som dom inte har

• Issa79

Jo då.. per termin så brukar det dyka upp ett gäng böcker som man inte kan hitta hos dem. Men även om de skulle sälja alla böcker på tyska/engelska om hur att göra bomber, slå sina barn, göra knark, förfölja kvinnor etc så gör det inte saken rätt. Att bojkotta internet är ju inte hållbart argument. För att vara användare av internet betyder inte att man behöver gå in på sidor relaterade till saker som är olagliga. Tanken skulle aldrig falla mig in att gå in på sidor som stödjer de saker som tidigare nämnda men väljer jag att gå med i adlibris o det sen visar sig att de säljer böcker som instruerar i olagliga aktiviteter så har jag ju inte bara rätt att reagera och påtala för adlibris att det är ngt som  jag inte håller  med om samt be dem att se över sitt val av böcker. Det är även en god sak att faktiskt stå upp för det man tror på och belysa det istället för att i sann svensk anda köra huvudet i sanden o skylla på annat.

Jag ställer mig frågande till om en svensk sida har rätt att publicera o sälja material som instruerar i beteenden som bryter i mot svensk lag.

• thomas55

Naturligtvis går du inte in på sidor som uppmuntrar till att bryta svensk lag

Jag tänker varken köpa Mein Kampf, Koranen eller hur man slår sina barn -
    (men varför inte en liten söt bok om hembränning)

Svar på tråden Bojkotta Adlibris som säljer bok som uppmuntrar till barnmisshandel