• Kristin28

Hur lång tid innan BF slutatde du att arbeta?

Undrar bara. Med mitt första barn slutade jag jobba 1 dec, bf 9dec men det kom inte förrän 23 dec.
    Nu är jag redan så himla törtt, bf 9 nov, funderade på att sluta jobba mitten på oktober....

Undrar bara hur länge du jobbade?
    Vad är normalt?

• Svar på tråden Hur lång tid innan BF slutatde du att arbeta?
  • jessan1

Jag tror inte att det finns något som är mer eller mindre normalt, det beror väl på hur man mår och vad man jobbar med. Jag jobbar som undersköterska inom äldrevården och jobbade min sista dag förra veckan, i vecka 29 efter att ha kämpat mig genom varje dag i en månads tid, tungt arbete och foglossning gjorde att jag inte klarade mer. Hade jag haft ett stillasittande jobb så hade jag antagligen kunnat jobba längre.

• Honey Boo

Jag blev avstängd från jobbet (pg.a. farlig arbetsmiljö) from. vecka 22 av graviditeten, men tjatade mig till att jobba till vecka 25
    Så, jag jobbade fram till 1/6 och har varit ledig hela sommaren, BF om två veckor. 

• Solan Gundersen

4 v innan bf, var heelt slut och hade ont överallt.

• Mirella85

2mån innan pågrund av mitt yrke som väktare riskerna för hot o våld plus fysiskt väldidigt anstränga mig fick kämpa mig igenom sista månaden som jag jobba

BF den 27 okt <3
  • Mabaja

Jag jobbade sista dagen på bf

• mmn1

Med första barnet slutade jag jobba 60 dagar innan bf då jag fick graviditetspenning pga tungt arbete. Kommer bli samma sak även denna gång.
    Hade jag haft ett lättare arbete hade jag kunnat jobba längre under min första graviditet, denna gång återstår att se hur det blir.

Har hört att många brukar vilja vara hemma iaf 1-2 veckor innan bf för att hinna vila lite. Men de finns ju även de som verkligen trivs på jobbet och jobbar in i det sista :)

• Konvaljen

Första barnet blev jag sjukskriven i vecka 11
    Andra barnet sjukskriven i vecka 30
    Nu gravid med tredje barnet, hoppas kunna jobba till åtminstone fyra veckor innan BF.

• Girlheart89

2 veckor innan. Men kunde jobbat längre om de inte va för att min arbetsgivare tyckte jag skulle vara hemma från och med då.

Julia 090412, bebis BF 110903 <3
  • Xadime

10 dagar före bf. Bestämdes tidigt. Blir det fler skulle jag vilja va hemma 1-2 veckor mer än det. Jobbigt på slutet trots kontorsjobb. Innan v 35 var jag superpigg så jag trodde det skulle gå lätt men jag hade fel... Hade kunnat gå hem men trivs så bra på jobbet också så jag ville kämpa på.

Svar på tråden Hur lång tid innan BF slutatde du att arbeta?