• mike78

Presentjakten

Hej på er!
    Jag och min flickvän väntar barn, hon är nu i nionde månaden. Några veckor efter bf fyller hon jämt, och det vore väl på sin plats med en formidabel present. Våra inkomster är rätt så blygsamma, så några större excesser finns det inte utrymme för. Men skit samma, presenter kan vara formidabla ändå!
    Jag funderar på ett presentkort hos en bra massös. Ni mammor och pappor som varit med om förlossningar förut, är det en bra idé?
    Eller är det sista man vill i det läget att en främmande människa bultar om ens redan chockade muskler och leder? I så fall: vad längtar man efter, veckorna efter en förlossning?

• Svar på tråden Presentjakten
  • Tow2Mater

Längtade efter efter förlossningen: Ett glas eller två gott vin. Mera sömn.

• Nina 566

Nja, inte massage kanske utan mer ansiktsbehandling osv tror jag mer på.

• principessan

JAG hade blivit suuuuperglad för ett presentkort hos en frisör! MEN det kan också bli sååå fel typ hon öppnar paketet och typ va? Tycker du jag är ful i håret och börjar storgrina av alla hormoner...

• Blomman80

Jag skulle verkligen uppskatta att få gå till en massör! Jag har tom önskat mig det av sambon eftersom jag fyller år några dagar efter BF. Hon kan ju själv boka tiden efter hur det känns i kroppen. Kroppen är himla sliten efter det man gått igenom så en skön avslappningsmassage vore ju guld värt!

• Tow2Mater

Du känner ju din flickvän bäst, men det verkar vara många många som inte vill lämna sin bebis ens för ett par timmar för något "trivialt' som typ massage. Ta reda på vilken typ hon tillhör innan du spenderar pengar på det.

• mike78

Tack för tips!
    Kanske finns bättre idéer än den jag hade.
    Pen, det är nog sant. Möjlig lösning skulle väl vara att hyra hem en massör - men det kanske blir väl krångligt och dyrt.
    Jag spånar vidare.
    Kom gärna med andra tankar om vad man vill överraskas av efter förlossningen!

• principessan

Jag fick ett par fårskinnstofflor av min sambo efter förlossningen att lumpa runt i hemma!! Det var väldigt uppskattat!

• Mellanmjölkens land

Pga amningen skulle jag inte kunnat utnyttja en massage förrän flera månader senare, ca 4-5 mån. Vad jag skulle ha uppskattat var en kombination av presentkort på massage när bebisen blir lite större och nån typ av klippkort för sovmorgonar. Lägg till lite egen massage om du inte är alltför dålig på det, vi bar väldigt mycket i början och sånt känns i ryggen!

• Med två små

Fast massage vore ju en dröm tycker jag. Jag får JÄTTEONT i axlarna och ryggen av smninen plus att magmusklerna inte existerar längre vilket gör att man får kass hållning och ännu mer ont. Så - jag trycker att det är en superb ide. Du kan jubfölja med och hålla bebisen och så kan väl hon mata den efteråt om det behövs. Massage pågår ju oftast inte i flera timmar.

Numera Med tre små. Lillebror föddes 110725.
  • Med två små

Jäkla iPad. Av amningen menar jag förstås!

Numera Med tre små. Lillebror föddes 110725.
Svar på tråden Presentjakten