• Anonym (Biet?)

Är jag bi nu?

För snart ett år sedan lärde jag känna en tjej som är bisexuell via en gemensam kompis (som är hetro om det spelar någon roll. Vi fick bra kontakt och jag gillade henne.
    Mitt "problem" nu är att jag gillar henne jättemycket , hon har varit tänd på mig hela tiden säger både hon och vår gemensamma vän. Vi har kyssts lite någon gång när vi festat ihop.

Jag är en tjej som bara har varit tillsammans med män, jag har haft en del trekanter och jag kan tända på tjejer, men nu kittlar det inte (bara) där nere, nu kittlar det det verkligen i magen som fjärilar.
    Vi skickar sms 100 gånger om dagen. Vi träffades häromdagen och låg på en filt i en park och då kysstes vi flera gånger. Nyktra!

Hon säger att hon tycker om mig mycket och tänker på mig hela tiden och nu undrar jag om jag är kär i henne också?! Eller har jag bara dragits med av vinden?
    Jag tänker på henne konstant.

Hur vet man om man är kär i en tjej? Det känns som en värld jag inte varit i innan, det snurrar verkligen i mitt huvud. 

Snälla dumförklara mig inte.... :) 

• Svar på tråden Är jag bi nu?
  • Anonym (Också bi)

Det känns på samma sätt som när man är kär i en man

Det låter helt klart som att du är kär i tjejen, och hon i dig så GO FOR IT !!

• Nyfiken gul

varför måste du ha en titel på det du känner?

Spelar det någon roll VAD du är?

Man blir kär i personen - inte i könet.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Biet?)

Nej, jag måste inte ha en titel på det och nej det spelar ingen roll vad jag är. Men jag vill gärna använda ett språk här inne som alla förstår. Som sagt, det är en ny värld för mig.

• Anonym

Tänker på henne konstant, fjärilar både här och där, gillar att vara nära...ja, jag skulle nog säga att du kan bli kär i och tända på en tjej, alltså minst bisexuell. 

Grattis  

• Anonym (Ninn)

Du är absolut inte straight.. Punkt slut :)
    Är man hetero vill man inte ha sex med någon av samma kön och blir inte förtjust i någon av samma kön heller. 

• jennifer88

Hur vet man om man är kär i en kille? För känslan är densamma! Det låter ju klart som kärlek så våga satsa i strunta i att försöka definiera dig som bi, hetro eller homo, det är oviktigt. Njut av kärleken istället.,

• Anonym (Biet?)

Tack alla ni som svarat. Vi messar lika mycket fortfarande och träffas då fort vi har möjlighet. Tänker på henne konstant. Så härlig känsla. Men det snurrar i hjärnan. När och hur berättar jag för tex mamma?! Det är bara en av de 100 tankar som snurrar.

• Anonym (Ovetandes)
    Anonym (Biet?) skrev 2011-09-16 11:45:46 följande:
    Tack alla ni som svarat. Vi messar lika mycket fortfarande och träffas då fort vi har möjlighet. Tänker på henne konstant. Så härlig känsla. Men det snurrar i hjärnan. När och hur berättar jag för tex mamma?! Det är bara en av de 100 tankar som snurrar.
    Måste du berätta för din mamma.
    Jag tror att de flesta mammor och även till vis del pappor vet att deras barn är gay.

Jag tror absolut min mamma visste det innan jag själv visst det... 

Min mamma frågade mig en gång när jag typ var 15- Är du lesbisk ellerDet var väl först då jag började fundera på om ja verkligen var det-... 
  • Anonym (Biet?)

Jag tror inte att min mamma misstänker något om att jag skulle vara bi. Men nej det är ju inte det första jag måste slänga ur mig men det är många tankar som snurrar. Vi träffades senast igår och jag saknar henne så fort jag gått utanför dörren.

Svar på tråden Är jag bi nu?