• ciccilur

Mamma på heltid

Hej,

Är en mamma på 39 som har en tjej född maj -05. Vi bor strax söder om Göteborg och jag har henne på heltid. Upplever att jag hamnat lite i ett eget fack, mina vänner lever antingen i en parrelation eller är varannan-vecka-förälder. Vore skönt att komma i kontakt med fler i samma situation, känner mig för tillfället lite ensam...

Cicci

• Svar på tråden Mamma på heltid
  • vickan89

Jag är ensamstående ganska ung mamma till en liten gosse

• SweetCarro1980
    vickan89 skrev 2011-09-06 22:18:38 följande:
    Jag är ensamstående ganska ung mamma till en liten gosse

Jag är ensam men inte på det sättet jag o pappan har gemensamvårdnad. Men hans umgänge funkar inte med tösen så vi ska t ill familjerätten men jag har uppfostrat henne själv typ sen hon var en månad eller nått för pappan o jag funkar inte ihopa o han är som han ä r.
  • Emma b1982

Hej hej är en 2 barnsmamma med heltidsboende barn hos mig Skrattande

• vickan89

till sweetcarro1980. Okej, hoppas att du får ensam vårdnad då! För om det inte funkar och du ändå gjort allt själv så borde det inte vara mer än rätt att du får ensam vårdnad :)

• NoNoo

Hej. Är också mamma på heltid till tvillingtjejer på snart 8 år, och har varit så från start.
    Jag förstår precis vad du menar med att man hamnat i ett eget fack. Samtliga av mina vänner med barn lever i ett parförhållande så man känner sig väldigt ensam ibland, plus att man blir väldigt låst när det kommer till egentid och eventuella egna aktiviteter.
    Inte så lätt att hitta en ny man heller om man inte vill presentera barnen på första dejten. Hade man haft varannan vecka så går det ju att styra till sina barnfria veckor.
    Å andra sidan slipper man tjafs om man inte är helt överens med barnen pappa

♥♥ Stolt mamma till Norah & Noomi ♥♥
  • SweetCarro1980
    vickan89 skrev 2011-09-07 13:11:58 följande:
    till sweetcarro1980. Okej, hoppas att du får ensam vårdnad då! För om det inte funkar och du ändå gjort allt själv så borde det inte vara mer än rätt att du får ensam vårdnad :)

Tack så mycket. Jag har gjort allt själv. Han har inte hjälpt till med nått. O när han väl träffar tösen så går han direkt in o bara ta upp henne hon blir lite lessen men det förstår han inte. Han låter inte henne bestämma själv.
  • Lindyn

En till ensamstående som är helt själv.

Man hamnar lite utanför på något sätt.. Men har upptäckt vilka som är mina riktiga vänner.

• SweetCarro1980
    Lindyn skrev 2011-09-12 07:50:44 följande:

En till ensamstående som är helt själv.

Man hamnar lite utanför på något sätt.. Men har upptäckt vilka som är mina riktiga vänner.

Precis.
  • ciccilur

Hej allesammans Glad

Skönt att höra att det finns fler Skrattande.  Det är verkligen sant att man får veta vem som är ens sanna vänner, det har funnits både besvikelse och positiva överraskningar. Är det någon som har lust med en fika? 

Kram på er

• NoNoo
    ciccilur skrev 2011-09-12 12:30:24 följande:
    Hej allesammans Glad

Skönt att höra att det finns fler Skrattande.  Det är verkligen sant att man får veta vem som är ens sanna vänner, det har funnits både besvikelse och positiva överraskningar. Är det någon som har lust med en fika? 

Kram på er
    Gärna!
     Dessvärre bor jag i Stockholm! Rynkar på näsan
    ♥♥ Stolt mamma till Norah & Noomi ♥♥
  • vickan89

Ni har helt rätt i att man verkligen fått redo på vilka som är ens riktiga vänner och inte :p Men tycker att "vänner" som slutar umgås med en bara för att man får barn inte är något att ha kvar faktiskt.

Svar på tråden Mamma på heltid