Är jag överkänslig? Dagis och skvaller.
Jag bröt upp ett 10 år långt förhållande med min sambo (som var kvinna) för fyra år sedan. Kort därpå träffade jag min nuvarande livskamrat (som är man) och vi fick en dotter för 14 månader sedan. Mitt ex. är fortfarande mycket bitter över att jag träffat en annan, som dessutom är man, men vi är fortfarande vänner (då vi har gemensamma vänner).
Nu har min dotter börjat på dagis (har varit där ett par månader) och det visar sig att där finns både personal och föräldrar till barn på vår avdelning som är gay (känner igen dem - min ort är ingen storstad) och som jag vet känner mitt ex.
Nu till mitt problem:
Jag upplever att dessa personer tar avstånd från mig (väljer mitt ex sida av sympati?) och jag känner mig lite som "svikaren", som lämnat "klanen" för ett hetroliv. (När jag träffade min dåvarande sambo kände jag likadant - fast omvänt!!)
Känner någon igen problemet? Kanske någon som separerat och träffat en ny som någon i personalen inte tycker om (oavsett sexualitet). Hur hanterar ni skitsnack bakom ryggen och hur håller ni masken uppe? Oroliga att barnen skulle behandlas annorlunda?
Att byta dagis är inte ett alternativ.