• lindelina

Hur ska vi göra med våra familjer efter dopet???

Det vankas dop snart, men vi har ett dilemma. Min familj bor inte i samma stad som oss (ganska långt bort) och dom kommer sova kvar hos oss till dagen efter. Min mans föräldrar bor i närheten. Problemet är hur vi ska göra efter dopet, på kvällen. Vi vill ju bjuda på mat, men har inte plats för två familjer i vår lågenhet. Min önskan är att vi umgås och äter med min familj på kvällen hemma hos oss eftersom vi träffar dom så sällan och för att dom ska bo kvar. Men vad tror ni mannens föräldrar/familj tycker om det? Alternativet är att vi bjuder på mat hemma hos svärföräldrarna, men det skulle inte kännas rätt.

Hur skulle du gjort om du var i min situation??

• Svar på tråden Hur ska vi göra med våra familjer efter dopet???
  • Hope78

gå ut o äta o sen fika/efterrätt tillsammans med er alla...

känns taskigt att inte ha svärföräldrarna med faktiskt...

• MorsningKorsning

Kan ni inte ha middag för svärfamiljen kvällen före? Vaka in dopet Är det sker som ska göras då kan det ju vara kul att göra det tillsammans

• Grätchen

Ordna buffé

.Låna stolar och bord så att båda familjerna känner sig välkomna och får plats.

• Tokstolla

Det finns alltid lokaler som finns till uthyrning för mindre summa pengar. 
    Kanske att kyrkan har någon, har ni frågat? Annars kanske de åtminstone vet var det kan finnas.  

• anyXX

Jag hade bjudit alla och sagt att det kommer bli lte trångt. Har varit i ungefär samma situation då vi tidigare bott trångt.... men finns dt hjärterum... :) Alt är ju att gå ut och äta tillsammans.

flicka 2008 & pojke 2010
  • NHult

Kaffe efter dopet med alla,
    sen mysmiddag med mamsen på kvällen.

• lindelina
    NHult skrev 2011-09-07 07:49:54 följande:
    Kaffe efter dopet med alla,
    sen mysmiddag med mamsen på kvällen.
    Vi döper kl. 14 sen blir det fika/tårta i församlingshemmet för alla.  Jag vill helst bara umgås med min familj på kvällen när dom äntligen är här, hans föräldrar träffar vi en gång i veckan.
  • Grätchen
    lindelina skrev 2011-09-07 07:58:08 följande:
    Vi döper kl. 14 sen blir det fika/tårta i församlingshemmet för alla.  Jag vill helst bara umgås med min familj på kvällen när dom äntligen är här, hans föräldrar träffar vi en gång i veckan.
    Då handlar det inte om att ni inte har plats
  • Snösparv
    Då gör ni det. Men klart svärföräldrarna kan bli besvikna, med all rätt.

Tycker inte det känns jättesmidigt, vill ni umgås med bara dem kanske ni kan göra det dagen därpå.
  • NHult
    Då är ju problemet löst, självklart förstår alla andra släktingar att de som måste sova över även behöver nåt att äta ;)
Svar på tråden Hur ska vi göra med våra familjer efter dopet???