• Anonym (Fia)

Min man åtrår mig inte längre. Inge sex utan porr.

Jag och min man har varit tillsammans i 8 år. Vi har två barn och ett tredje på väg. De första åren i vår relation hade vi sex nästan varje dag. Vi kollade aldrig på porrfilm utan var bara så kåta på varandra. Detta har sakta förändrats och numera har vi ALDRIG sex utan att han kollar porr innan eller att vi gör det tillsammans. Jag har inget emot porr men vill åtminstone ibland att han ska åtrå mig och vi ska ha sex utan porr. När vi tex har barnvakt och bor på hotell har vi aldrig sex (ingen porr för min man) men så fort vi kommer hem åker filmerna fram.

Jag känner att detta ger mig dåligt självförtroende och jag känner mig inte sexig. Han tar inte heller i mig så ofta. Förut klämde han mig på rumpan, ställde sig nära bakifrån och tafsade och gav mig komplimanger. Visst har jag förändrats något eftersom jag fött två barn men inget "värre". Min man vill också att jag ska "fixa" brösten efter vårt tredje barn då han tänder på "stora fasta bröst" som han själv sagt. De hade jag innan amning.

Min man kan inte rå för att han inte åtrår mig längre och knappt får upp den om det bara är han och jag. Vi har varierande sex redan med tex analt och jag utför ofta oralsex på honom. Vad kan vi göra för att få ett bättre sexliv?  

• Svar på tråden Min man åtrår mig inte längre. Inge sex utan porr.
  • Anonym (6)

Ring kvinnokliniken.
    De har en mottagning som heter sexuell hälsa tror jag. Där kan man få hjälp med den här typen av problem. Dom är ju proffisionella och jobbar enbart med detta.Tror det krävs remiss, men du kan ju ringa direkt till dom och prata om hur ni går till väga för att få deras hjälp.

• bananasplitmedgrädde

vad finns för oss män då sitter i samma sits !!

• Anonym (Fia)

Tack! Det ska jag göra men efter denna graviditet. Är dock rädd att såra honom. Tror han kan ta illa upp då det är känsligt att typ inte få upp den då han själv inte ser sig som en "sådan" om du förstår.

• Mamma till V och E

Jag tror verkligen att ni måste prata om detta med varandra. Att lyfta problemet och få syn på om ni tänker och upplever det hela likadant. Han har kanske inte alls någon aning om hur mycket du upplever att ert sexliv har förändrats.

Så: Prata!

• Anonym (M)

Han tappade min sympati när du skrev att han vill att du fixar brösten!
    Kanske klämma honom på kuken och fråga om han inte kan operera sig för att du gillar monsterkukar? Se hur det känns?

• Anonym (6)

Mottagningen för sexuell hälsa jobbar med både kvinnor och män.

Pinsamt tycker nog alla det är. Man får tänka som så att dom som jobbar med detta gör det hela dagarna. Det är deras vardag och vet precis hur de ska behandla dessa väldigt känsliga situationer. Det är ju deras jobb!

• Anonym (6)
    Anonym (M) skrev 2011-09-07 13:14:47 följande:
    Han tappade min sympati när du skrev att han vill att du fixar brösten!
    Kanske klämma honom på kuken och fråga om han inte kan operera sig för att du gillar monsterkukar? Se hur det känns?
    Han inser ju själv att han tyvärr inte tänder på samma sätt längre och försöker säkert hitta ett sätt att göra det igen.
    Jag tycker tvärtom att det är bra att han faktiskt redan har öppnat upp en port till samtal, att även han insett att detta är ett ganska stort problem för dom båda två.

En del tänder på stora bröst och andra tänder på fötter. Det ska inte vara ett tabuämne. Han försökte tala om vad som kan hjälpa dom. Om det sedan är huvudorsaken till problemet kan nog bara ett proffs svara på tror jag. Ligger mer bakom eller handlar det om att kroppen förändrats?
  • Anonym (Fia)
    Anonym (6) skrev 2011-09-07 13:23:28 följande:
    Han inser ju själv att han tyvärr inte tänder på samma sätt längre och försöker säkert hitta ett sätt att göra det igen.
    Jag tycker tvärtom att det är bra att han faktiskt redan har öppnat upp en port till samtal, att även han insett att detta är ett ganska stort problem för dom båda två.

En del tänder på stora bröst och andra tänder på fötter. Det ska inte vara ett tabuämne. Han försökte tala om vad som kan hjälpa dom. Om det sedan är huvudorsaken till problemet kan nog bara ett proffs svara på tror jag. Ligger mer bakom eller handlar det om att kroppen förändrats?

Jag kan tänka mig att fixa brösten om det är viktigt för honom. Han var väldigt "förtjust" i mina bröst före ammningen och ärligt talat är de inte så kul nu. Han vill absolut inte kränka mig och är kärleksfull på andra sätt. Jag är bara rädd för att aldrig mer få känna mig åtrådd och sexig men vet inte riktigt hur vi ska prata om detta som är känsligt för båda. Jag har försökt lite men han säger mest att "han tycker det är svårt med magen" som börjat växa men dtta var innan graviditeten också.
  • Anonym (6)
    Anonym (Fia) skrev 2011-09-07 13:40:38 följande:
    Jag kan tänka mig att fixa brösten om det är viktigt för honom. Han var väldigt "förtjust" i mina bröst före ammningen och ärligt talat är de inte så kul nu. Han vill absolut inte kränka mig och är kärleksfull på andra sätt. Jag är bara rädd för att aldrig mer få känna mig åtrådd och sexig men vet inte riktigt hur vi ska prata om detta som är känsligt för båda. Jag har försökt lite men han säger mest att "han tycker det är svårt med magen" som börjat växa men dtta var innan graviditeten också.
    Klart det är känsligt!
    "jag tänder inte på dig längre" är inget man varken vill säga ellewr vill höra så det blir JÄTTEKÄNSLIGT.

Mitt förslag är att du kollar upp på ert landstings sida/ringer kvinnokliniken och frågar. Ta reda på all information som går och sedan presenterar du ett färdigt förslag!

"Jag har pratat med en person sm jobbar med sexuell hälsa på sjukhuset och vi kan boka en tid när vi kännor oss redo att ta tag i de problem vi båda vet att vi har". Så visar du websidan eller en broschyr.
    Då har du tagit bort lite av det känsliga. Du har lagt korten på bordet, du har TAGIT på problemet. För det känsligaste är ju egentligen att erkänna att problemet finns. Hoppar man över det steget och bara agerar kan det upplevas minde pinsamt och jobbigt.

• Pappa i sthlm

Till Fia (TS)
    Låt mig i all välmening ge dig några tankar från min sida. Först och främst så måste jag säga att du i din frustration visar på stor generositet gentemot din man och jag förstår att du älskar honom. Jag noterar också att du har valt att inte känna dig kränkt över att han råkar tända på stora fasta bröst. Många andra här hade nog väldigt lätt halkat in på den stigen. Nu tänder vi på olika saker och vi kan välja att vara öppna och ärliga med det....eller inte. Nåväl....

Trots din TS och dina svar på inläggen så framgår det inte hur ni i övrigt är mot varandra. Jag vet själv hur ett förhållande ändras iom att man får barn. Det finns liksom inte tid för att jobba upp, och ha en "erotisk laddning" mellan varandra utan man förväntar sig att sexlivet, passionen och åtrån bara skall finnas där av sig själv. 

Jag kan till stora delar känna igen mig i detta att använda porr för att kunna hålla igång min lust och mitt sexliv med min fru. Jag har levt så. Nu har vi säkerligen äldre barn än er och kan därför få mer tid tillsammans än vi fick i småbarnsåldern. Det här har lett till att vi nu återigen har börjat investera i vårt sexliv. Och investeringen innebär att vi gemensamt jobbar för att bygga upp en erotisk spänning och laddning mellan oss. Inte varje dag. Inte ens varannan dag. Men ngn dag i veckan i alla fall.

Så med reservation och respekt för att jag inte har en aning om hur ni är gentemot varandra så kan det här vara en tanke och ett tips. Jobba gemensamt för att böja egga varandra. Förvänta er inte att det "bara skall finnas där". Fundera lite på hur du kan bli sexig i hans ögon igen (med eller utan bröstoperation - helst utan). Ta upp diskussionen med honom och be om motsvarande insats från honom - att han jobbar för att tända dig. Tänk på hur ni förhåller er till varandra, hur ni klär er och hur ni bemöter varandra.  Jag säger inte att det här är lätt med ett antal småbarn runtomkring er men på dig låter det som om sexlivet är viktigt och då tror jag nog att ni hittar ett sätt och en möjlighet att mötas.

Till sist: Om du vill förföra din man - tro aldrig att det räcker med att bara visa att du är villig och tillgänglig för sex. Det är våra högerhänder också.

• Anonym (Fia)

Pappa i Sth, tack för ditt tänkvärda inlägg. Våra barn är 3 och 5 och som sagt ett tredje på väg (v.21). Vår relation är väldigt stark och vi har lätt för att prata och skoja med varandra men visst är det svårt att ha tid för att bygga upp en "spänning". Det blir ju också väldigt ospontant eftersom vi endast har senare kvällar att disponera när barnen somnat och hundarna är rastade. Han jobbar mkt och har en hobby som tar en del tid. Jag tävlar med våra hundar. Därutöver vill vi båda träna så vi lever ganska hektiskt. När vi har barnvakt prioriterar vi alltid att vara tillsammans.

Jag vet dessutom inte riktigt hur jag ska tända honom. Förut räckte det med att ta av sig kläderna och visa sig villig men jag förstår att jag behöver jobba lite mer på det. Han gillar dirty talk och när jag "erkänner" vad jag tänder på så det kanske är ett spår. Har du andra förslag?

• Pappa i sthlm
    Anonym (Fia) skrev 2011-09-07 15:44:52 följande:
    Pappa i Sth, tack för ditt tänkvärda inlägg. Våra barn är 3 och 5 och som sagt ett tredje på väg (v.21). Vår relation är väldigt stark och vi har lätt för att prata och skoja med varandra men visst är det svårt att ha tid för att bygga upp en "spänning". Det blir ju också väldigt ospontant eftersom vi endast har senare kvällar att disponera när barnen somnat och hundarna är rastade. Han jobbar mkt och har en hobby som tar en del tid. Jag tävlar med våra hundar. Därutöver vill vi båda träna så vi lever ganska hektiskt. När vi har barnvakt prioriterar vi alltid att vara tillsammans.

Jag vet dessutom inte riktigt hur jag ska tända honom. Förut räckte det med att ta av sig kläderna och visa sig villig men jag förstår att jag behöver jobba lite mer på det. Han gillar dirty talk och när jag "erkänner" vad jag tänder på så det kanske är ett spår. Har du andra förslag?
    Du är nog inne på rätt spår här. Dela med dig av dina sexuella drömmar och fantasier. Om du vill och kan vara "dirty"...var det med honom när du nu redan vet att han gillar det. Tänk på hur du framträder - försök håll dig ren och fräsch och snyggt klädd. Kanske inte alltid...men emellanåt. Låt honom förstå att du är kåt och att du är en sexuell kvinna genom hur du är och bemöter honom. Förvänta dig inte att han "borde fatta" genom att du inte avvisar honom. Vi män (ok- jag) vill ha en handgriplig kvinna. Men var tydlig på att du vill att han också skall tända dig och hur.

Ni har precis som alla andra bara 24 timmar per dygn. Är ett engagerat sexliv viktigt för dig (och honom) så måste ni prioritera upp det. Är jobbet och hundarna viktigare så får ni prioritera ner sexlivet. Men gör det inte fullt ut och inte för länge. Jag lovar dig - ni kommer att glida ifrån varandra till slut. Jag kan för min egen del inte förstå hur någon prioriterar sin hobby över sexlivet om man är i ett förhållande. Men det är jag det    
  • Anonym
    Pappa i sthlm skrev 2011-09-07 16:10:43 följande:
    Du är nog inne på rätt spår här. Dela med dig av dina sexuella drömmar och fantasier. Om du vill och kan vara "dirty"...var det med honom när du nu redan vet att han gillar det. Tänk på hur du framträder - försök håll dig ren och fräsch och snyggt klädd. Kanske inte alltid...men emellanåt. Låt honom förstå att du är kåt och att du är en sexuell kvinna genom hur du är och bemöter honom. Förvänta dig inte att han "borde fatta" genom att du inte avvisar honom. Vi män (ok- jag) vill ha en handgriplig kvinna. Men var tydlig på att du vill att han också skall tända dig och hur.

Ni har precis som alla andra bara 24 timmar per dygn. Är ett engagerat sexliv viktigt för dig (och honom) så måste ni prioritera upp det. Är jobbet och hundarna viktigare så får ni prioritera ner sexlivet. Men gör det inte fullt ut och inte för länge. Jag lovar dig - ni kommer att glida ifrån varandra till slut. Jag kan för min egen del inte förstå hur någon prioriterar sin hobby över sexlivet om man är i ett förhållande. Men det är jag det    
    Kanske för att sex är så j*vla tråkigt! :P
  • Anonym (Fia)

Pappa i Sth: Sex är viktigt för honom, absolut. För oss båda. Våra hobbys inkräktar eg inte på vår gemensamma tid utan vi turas om att ha egentid och den andra har barnen. Det är bara att under denna fas i livet är ddet på något sätt fullt upp. Vi har sex flera gånger i veckan och däremellan tillfredställer vi oss på egen hand. Bara det att jag känner att han inte åtrår mig längre då det alltid krävs "stimulans" från annat håll för att få till det. Det är ju även positivt eftersom det gör att vi kan ha sex på ett enkelt och tillfredställande sätt men jag saknar även den tiden när jag kände mig sexig och som ett objekt i hans ögon.

• Anonym (Kvinna)

Är du säker på att han verkligen inte åtrår dig? Att man behöver lite "starthjälp" är inget ovanligt från och till under livet. Jag är själv inne i en sån fas, tänder betydligt mer på runkfilmer på datorn än på min man. Så har det inte alltid varit och så kommer det inte heller fortsätta vara utan det är så just nu. Min man har haft flera perioder då han haft behov av att se porrfilm och sen andra perioder då han tänt på mig utan hjälp.

• Anonym (Fia)
    Anonym (Kvinna) skrev 2011-09-07 17:30:50 följande:
    Är du säker på att han verkligen inte åtrår dig? Att man behöver lite "starthjälp" är inget ovanligt från och till under livet. Jag är själv inne i en sån fas, tänder betydligt mer på runkfilmer på datorn än på min man. Så har det inte alltid varit och så kommer det inte heller fortsätta vara utan det är så just nu. Min man har haft flera perioder då han haft behov av att se porrfilm och sen andra perioder då han tänt på mig utan hjälp.
    Kanske har du rätt. Antar att det kan gå i perioder. Det skadar ju dock inte att jag anstränger mig lite extra för att hotta upp samlivet. Tack för att du delade med dig av din erfarenhet.
Svar på tråden Min man åtrår mig inte längre. Inge sex utan porr.