Belly bandit fråga...
Hur ska man mäta, lr rättare sagt var? där man är som smalast lr över naveln??
Är det lagom att mäta nu, går in i v33 i helgen?
Tacksam för svar
Hur ska man mäta, lr rättare sagt var? där man är som smalast lr över naveln??
Är det lagom att mäta nu, går in i v33 i helgen?
Tacksam för svar
Du väljer storlek utifrån det midjemått du förväntas ha efter att barnet är fött. Några tumregler är att midjemåttet efter förlossningen brukar vara runt detsamma som vad du har i åttonde månaden. Precis innan förlossning kan du dra bort 7,5-12,5cm från ditt nuvarande mått.
Efter förlossningen gäller det verkliga midjemåttet.
X-Small = 71-83 cm
Small= 84-95 cm
Medium= 96-111 cm
Large= 112-126 cm
Är du på gränsen mellan 2 storlekar rekommenderar vi att du väljer den mindre för att undvika att din Belly Bandit blir för stor alltför snabbt.
Det bästa är att ha så mycket som möjligt av kardborreknäppet kvar i början av användandet för att sedan kunna dra åt allt eftersom måttet minskar!
http://www.lillabebben.se/belly-bandit-original--p-756-c-246.aspx
Jag mätte över magen, typ naveln, men tänkte även att jag smalade ner mig ganska fort efteråt vid förra grav så tog en strl mindre än vad tabellen rek. Köpte min på Tradera, spännande se om det fungerar när bebis är ute.
precis jag ligger på typ 115 nu i v32, funderar på en M, i värsta fall får man väl pina sig nån vecka med att knappt kunna andas, o några snabba promenader så borde det ju funka Skämt o sido , jag har ingen lust o lägga ut för två bandits för att jag köpte en lagom o sen behövde en mindre...
Ja så tänkte jag med. Inte kul behöva köpa en till och som det står att man efter förlossningen är som i månad åtta, stämde inte på mig förra gången! Ok att man hade mage fortfarande, men absolut inte SÅ stor.